Průzkum o IT rolích ve společnostech
Na základě průzkumu odpovědělo shodně 49 procent účastníků, že se nejvíce zajímají o mobilní technologie a 27 procent uvedlo informační management. Poněkud překvapivě pouze 22 procent uvedlo, že je pro ně nejkutuálnější cloud computing. Oblast sociálních sítí nezvolil jako prioritu nikdo.
Mobilní technologie jako nejpoužívanější nástroj v IT společnostech
Tím, čím byl internet na přelomu století, tím se nyní stávají mobilní technologie. 90 procent respondentů uvedlo, že jejich společnost již nabízí svým klientům mobilní aplikace, avšak pouze polovina z nich uvedlo, že využívá plný potenciál mobilních zařízení. Situaci v oblasti bankovnictví komentoval Senior manager společnosti Trask, Jan Antoš: „Mobilní technologie jsou obrovským trendem a většina našich zákazníků se snaží svým klientům mobilní technologie nabídnout. Bohužel je většina snah vedena marketingovým oddělením s představou, že mobilní technologie prodává sama o sobě. Očekáváme, že terpve druhá generace mobilních aplikací přinese zákazníkům (ale i zaměstnancům) rozumnou přidanou hodnotu.“
Cloud computing má budoucnost
Cloud computing je horké téma všech IT konferencí a odborného tisku. Přitom pouze tři procenta největších českých společností, které se zúčastnily průzkumu, tuto technologii využívá. Avšak 61 procent dotázaných odpovědělo, že jim přijde zajímavý, ale zatím pouze sledují situaci jakým směrem se bude vyvíjet. 36 procent dotázaných sdělilo, že zatím cloud computing nepoužívají, ale plánují ho v blízké době (do dvou let) implementovat.
K potenciálu sociálních sítí pro business jsou respondenti skeptičtí
Jako prioritu si oblast sociálních sítí nezvolil nikdo. Při detailním dotazu však pouze šest procent respondentů hodnotilo potenciál sociálních sítí pro jejich společnost jako minimální nebo žádný. 63 procent respondentů uvedlo, že největší potenciál pro využití sociálních sítí ve společnosti vidí v kombinaci účelů: v rozvoji spolupráce uvnitř společnosti jako marketingového kanálu a ve vytvoření užšího vztahu se zákazníkem. Zbývajících 31 procent se přiklání jen k jednomu z uvedených účelů.
Gamification: velké firmy využívají koncept her pro motivaci zaměstnanců i klientů
Jako jeden z nejnovějších trendů dneška je Gamification. 38 procent dotázaných přijde tato novinka zajímavá a budou se jí zabývat. 31 procent respondentů již herní principy aplikuje. Ostaní dotázaní si myslí, že pro jejich odvětví nemá gamification smysl.
Extreme Information Management je aktuální téma nejbližší budoucnosti
Zpracování velkých, velmi dynamických a různorodých dat a problémy, které z toho plynou, je další oblast, kterou již nyní řeší 34 procent dotázaných (z toho polovina si však zatím vystačí se stávajícími BI nástroji). Plných 51 procent dotázaných ví, že toto téma bude v budoucnu řešit a pouze 15 procent respondentů zatím potřebu Extreme Information Management ve své organizaci nevidí.
Velký počet účastníků a pozitivní hodnocení konference (plných 69 procent účastníků hodnotí konferenci jako inspirující) spolu s výsledky odborné ankety tak jasně dokazují, že IT oddělení se snaží o aktivní účast na fungování společností a oblast inovací je pro ně v tomto směru klíčová.