V Trasku vzniklo oddělení zaměřené na zákaznické inovace
Cílem je, aby byla společnost v České republice považována za inovátora a za firmu, která je, co se týče znalostí a schopnosti dodat, na špici. Spokojenost klientů a růst objemu zakázek, které jí byly svěřeny, svědčí o tom, že se daří tento cíl naplňovat.
Společnost Trask solution má inovace a znalosti jako své hlavní hodnoty a je díky tomu známá v oblastech jako je BPM, Cloudové řešení, Document Management, Integrace nebo kontrola kvality. Nové oddělení Research & Development na tyto úspěchy navazuje. Jeho cílem je propojit inovátory ze strany zákazníků se specialisty z Trasku a najít správná témata a čas, kdy se jim věnovat.
Pro uvedení skutečně inovativních řešení je nutná spolupráce se zákazníky od samého počátku. Ze zákazníků se tak stávají partneři inovací a získávají tak výhodu při uvádění nových služeb na trh.
V rámci R&D se mění i model spolupráce se zákazníky, kdy jde o společné investování do nových oblastí a společný vstup na trh s inovativními službami. S partnery spolupracuje od počátečního konceptu až do realizace služby. Zákazník tak získává skutečnou konkurenční výhodu a náskok před konkurencí.
Takový přístup vyžaduje oboustrannou důvěru. Zde Trask staví na svém dlouholetém vztahu se svými zákazníky a k novým přístupům také využívá šířku a hloubku svých znalostí v oblasti SOA architektury, služeb v cloudu, integrace v rámci sociálních sítí atp. Pro partnery všechny tyto technické možnosti předkládá ve srozumitelné formě funkcí, které jsou dostupné pro zákazníky nebo jim například umožňují lépe poznat zájmy a potřeby klientů.