Doprava

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Mailstep umožní e-shopům doručit i večerní objednávky hned druhý den

24. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mailstep)
Mailstep, poskytovatel fulfillmentových služeb v České republice, nyní umožňuje doručovat zásilky podobně rychle jako matador tuzemské e-commerce, a to jak v Česku, tak i na Slovensku. Díky službě „Večer objednáno, zítra dodáno“ jsou i večerní objednávky vychystávány ještě tentýž den a zapojení dopravci je doručují již následující den. Čtěte více

Logistika ve stínu ekonomického poklesu a vyhlídky pro rok 2024

27. 2. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Geis)
V uplynulém roce se firmy potýkaly s obtížnou ekonomickou situací a svůj nemalý podíl na tom měly nepříznivé globální události. Velká část firem sledovala propad v objednávkách a růst nákladů, což je vedlo k aktivnímu hledání úspor. Jak se to promítlo do logistiky, která je přímo spjata s nejrůznějšími odvětvími? A co lze v tomto oboru očekávat letos? Čtěte více

DPD u Pardubic otevřelo své největší depo v Česku. Odbaví 5 000 balíků za hodinu

29. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD otevřela v Dolních Ředicích nedaleko Pardubic své rozlohou doposud největší depo v Česku. Nové depo, které se nachází na strategickém místě u dálnice D35, má zastavěnou plochu větší než 5 100 m2 a je schopno odbavit 5 000 balíků za hodinu. Čtěte více

E-shopy čeká logistická špička, třetina vidí řešení ve fulfillmentu

30. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skladon)
Nadcházející měsíce budou pro obchodníky nejnáročnějším obdobím roku, intenzivní přípravy a zásobování tak vrcholí již nyní. Snaha udržet vysokou kvalitu logistiky navzdory výraznému nárůstu objednávek a možnost zbavit se starostí s plánováním skladových i personálních kapacit jsou jedním z důvodů, proč stále více obchodníků využívá tzv. fulfillment. Čtěte více

Každý druhý Čech nakoupí všechny nebo většinu dárků online

27. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Více než polovina Čechů letos všechny nebo většinu vánočních dárků pořídí výhradně na e-shopech (53 %). S jejich nákupem přitom začínají teprve v listopadu (38 %) a více než třetina lidí nechává pořizování dárků dokonce až po slevové akci Black Friday či jen pár dnů před Vánoci. Za dárky Češi plánují utratit do pěti tisíc korun (52 %). Čtěte více

DODO prodejcům umožní optimalizovat cenu dopravy a úroveň poptávky v reálném čase

13. 10. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Služba DODO do logistiky poslední míle přináší koncept dynamické cenotvorby, čímž reaguje na zvyšující se tlak zákazníků na rychlé doručení za co nejnižší ceny. Zavedení dynamického nacenění umožňuje optimalizovat cenu dopravy podle aktuální celkové poptávky v daném městě a tím koncovým zákazníkům poskytnout možnost využít rychlé doručení v den objednání zboží za atraktivnější ceny než kdy dříve. Čtěte více

Šest trendů, které budou e-shopům formovat vánoční sezónu

29. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Přestože nás od vánočních kampaní dělí ještě několik týdnů, na straně e-shopů už by měly být přípravy v plném proudu. A již nyní je jasné, že letošní sezona bude opět v mnoha ohledech unikátní. Kde se mohou e-shopy učit od předchozích let a jen vylepšovat stávající procesy a kde se naopak musí pustit do neprobádaných končin, kde štěstí přeje odvážným (ale i připraveným)? Čtěte více

Obliba výdejních míst roste, doručování domů je na ústupu

27. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Sítě nezávislých výdejen balíků se rok od roku těší větší oblibě. Téměř polovina Čechů (46 %) si nechává posílat balíčky právě tam. Naopak zájem o doručování na domů klesá (meziročně až o 12 %). Jako hlavní důvod využívání výdejních míst lidé uvádějí, že se nemusí časově vázat na kurýra (51 %), ušetří na přepravném (25 %) a je to pro ně pohodlnější (19 %). Čtěte více

Pro 75 % zákazníků je důležitá rychlost doručení, udržitelnost tolik netáhne

25. 9. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Zákazníci e-shopů se při rozhodování o nákupu čím dál častěji rozhodují nejen na základě ceny a parametrů zboží, ale také dle rychlosti a kvality doručení. Až 37 % nakupujících opouští e-shop, pokud jim není nabídnuto dostatečně rychlé doručení, a 75 % dotázaných deklaruje, že je pro ně rychlost doručení důležitým parametrem při rozhodování o nákupu. Čtěte více

Stránky

Celkem 48 záznamů