Mailstep umožní e-shopům doručit i večerní objednávky hned druhý den
V pilotní fázi projektu Mailstep navázal spolupráci se Zásilkovnou a k iniciativě se připojují také společnosti PPL a GLS. Na nejvyšší standard služeb bez jakýchkoli příplatků tak nově dosáhnou i střední a malé e-shopy.
Za účelem zrychlení logistické centrum v pražských Horních Počernicích navýšilo personální kapacity a zavedlo rovněž nedělní směny, díky kterým jsou hned v pondělí doručovány i víkendové objednávky. Oproti dosavadním tržním standardům jde o podstatný posun, navíc v ceně standardních služeb. Doposud byla valná většina e-shopů schopna do druhého dne doručovat jen dopolední objednávky, jelikož dopravci zásilky běžně svážejí na depo hned po poledni.
Od posunutí takzvaného „cut-off time“ na 19:30 se očekává nejen zvýšení spokojenosti zákazníků více než stovky e-shopů, kteří svěřili svou logistiku do rukou Mailstepu, ale také další posouvání standardů v rámci celé e-commerce. „Český zákazník má při nákupech na výběr zhruba z 50 tisíců e-shopů. Naším cílem je být pro obchodníky partnerem, který jim v takto ostré konkurenci pomůže nejen udržet stávající zákazníky spokojené, ale také získat nové a posílit svou tržní pozici,” popsal Martin Beneš, CEO společnosti Mailstep.
Nároky online nakupujících neustále rostou a služby reflektující jejich skutečné potřeby jsou klíčovým konkurenčním rozdílem. „Ze zkušenosti víme, že zákazníci rádi nakupují večer, kdy je realizována řádově třetina objednávek. A také dobře víme, že rychlost doručení je pro ně klíčová. Proto e-shopům zpřístupňujeme žádanou službu, díky které mohou obstát i ve srovnání s lídrem české e-commerce,“ Martin Beneš.
V pilotní fázi se do projektu zapojila Zásilkovna, která večerní objednávky doručí po celé České republice i na většinu území Slovenska. „V Zásilkovně se dlouhodobě snažíme přinášet služby a produkty, které usnadňují život nejen našim zákazníkům, ale také partnerům z řad e-shopů. Proto máme velkou radost, že jsme součástí projektu, který posune nejen zákaznickou zkušenost, ale celý e-commerce trh opět o úroveň výš. Do projektu zapojujeme naše služby v plné šíři a zákazníci se mohou spolehnout na rychlé doručení večerních online nákupů domů, na výdejní místa i do Z-BOXů,“ řekl Pavel Todt, Chief Operations Officer ve společnosti Zásilkovna.
Garanci doručení večerních objednávek do dalšího dne nabízejí ve spolupráci s Mailstepem také společnosti PPL a GLS. Ambicí Mailstepu je tuto službu dále aktivně rozvíjet a rozšiřovat spolupráci s relevantním hráči napříč trhem tak, aby přinášela konkurenční výhody e-shopům a lepší služby jejich zákazníkům.