Ze spojení FedExu a TNT by mohly profitovat i české firmy

21. 4. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Smartex)
Na trhu s logistickými službami se odehrála významná změna – jeden z největších hráčů, americká společnost FedEx, učinil nabídku svému rivalovi v podobě nizozemského TNT Express. Případné sloučení, které ještě podléhá schválení antimonopolních úřadů, by výrazně promluvilo do nabídek služeb a cen a vedlo k vytvoření větší konkurence v Evropě, a to včetně České republiky.

„Pokud vše dopadne jak má, a úřady spojení posvětí, vznikla by společnost s obrovskou působností na trhu přepravy po celém světě a potenciálem stát se dominantním hráčem. FedEx v tuto chvíli generuje více než šestinásobek příjmů TNT a z akvizice by významně těžil, protože povede k masivnímu zvýšení jeho podílu na trhu v Evropě,“ řekl Alexandr Michaljanič, jednatel společnosti Smartex.

Akvizice by měla být dokončena v první polovině roku 2016, ale jen za předpokladu, že vše schválí antimonopolní úřad Evropské unie. Ten sice v roce 2013 zablokoval nabídku na převzetí TNT společností UPS, ale ve prospěch této transakce hraje fakt, že FedEx oproti UPS působí především v USA. To znamená, že spojením by došlo především k doplnění a rozšíření služeb do dalších zemí a světadílů a nikoliv k překryvu.

Změna je lákavá pro všechny subjekty, které využívají mezinárodní dopravu. Nejenomže bude mít významný vliv na snížení ceny, ale FedEx tímto krokem významně navýší svůj podíl na trhu v Evropě. Podle údajů společnosti DHL z letošního března je totiž FedEx jedním z nejmenších logistických integrátorů v Evropě s podílem na trhu ve výši 10 %. DHL vede s 41 %, následuje UPS s 25 % a TNT s 12 %. Po dohodě by se FedEx stal druhým největším hráčem logistiky v Evropě. Akvizice navíc umožní společnosti FedEx snížit výdaje na svůj provoz, a to díky nové základně, a efektivněji tak konkurovat ostatním přepravcům.

„Čeští zákazníci využívající služby TNT poznají spojení okamžitě. Zatímco servis TNT v Evropě je z hlediska spolehlivosti na vysoké úrovni, velmi důležitý transatlantický trh je pro TNT z našeho pohledu Achillovou patou, neboť nedokáže efektivně operovat v USA. Spojením dojde především ke zkvalitnění služeb, ale také ke zrychlení přepravy, což je pro mnohé české firmy velmi důležitý faktor. Stinnou stránkou této akvizice z pohledu českého zákazníka je snížení již tak nízké míry variability na trhu expresních přeprav. I přesto jsou naše očekáváni veskrze pozitivní,“ dodal Alexandr Michaljanič.

Štítky: 

Podobné články

Výdejní boxy jsou i přes své slabiny nejvyužívanější. Jaké další služby by zákazníci ocenili?

17. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Lednová data ohledně nakupování jasně ukazují, že online nákupy jsou již skutečně nedílnou součástí života. Mezi metodami doručení čím dál jasněji dominují doručovací boxy, které využily dvě třetiny nakupujících. Data ovšem ukazují i jejich slabiny a také volání zákazníků po možnosti doručování zásilek domů v předem vybraném dni a konkrétních časových slotech. Čtěte více

DPD nabízí levnější doručení do výdejních míst a boxů včetně AlzaBoxů

5. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD reaguje na zdražování doručovacích služeb na českém trhu a díky své akci nabízí e-shopům doručení balíků do sítě více než 7 000 výdejních míst Pickup a boxů už od 46 Kč. Iniciativa by měla pomoci e-shopům udržet stávající zákazníky, přivést nové a konkurovat zahraničním hráčům. Čtěte více

Co čeká logistiku a e-commerce? Doručení v přesnou hodinu, dialog s městy i další předplatná

7. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
E-commerce se vloni po pár letech poklesů a stagnací opět naplno probudila a další léta budou znovu ve znamení růstu a s ním spojených vysokých nároků na obchodníky i poskytovatele návazných služeb, jako jsou hráči na poli logistiky. Na co se mohou zákazníci těšit, kam se standardy služeb v e-commerce posunou a s čím se budou muset popasovat kurýři na poslední míli? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více