Používání generativní AI letos povede k 38% růstu tržeb

24. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Panasonic)
Nový průzkum společnosti Panasonic odhalil, že 91 % profesionálů v oblasti prodeje používá generativní umělou inteligenci k získání konkurenční výhody. Podle průzkumu se respondenti domnívají, že implementace GenAI do jejich procesů přinese díky zvýšené přesnosti analýzy dat, personalizovanější interakci se zákazníky a rychlejší době odezvy v příštích 12 měsících výrazný růst tržeb.

Výjimečným problémem, který z výzkumu vyšel najevo, byla otázka, kdo podpoří zavedení GenAI, přičemž 90 % účastníků průzkumu uvedlo, že budou potřebovat pomoc s jejím začleněním do svých procesů, a 68 % věří, že tato podpora bude pocházet od IT oddělení jejich organizace. Zatímco IT oddělení má odborné znalosti v oblasti funkčních prvků technologií, organizace by měly při implementaci obchodních procesů založených na GenAI zvážit širší škálu možností podpory.

Integrace je hlavní výzvou pro přijetí GenAI, přičemž 92 % respondentů očekává, že se setká s obtížemi. V návaznosti na to je mezi třemi hlavními překážkami uvedeno školení (68 %), bezpečnost (63 %) a dodržování předpisů (61 %).

Jasné rozdělení mezi mladšími a staršími prodejními profesionály

Mezi mladšími a staršími prodejními profesionály panoval zřetelný rozdíl v tom, jaké jsou nejlepší případy použití a jaký je potenciální dopad GenAI. Starší prodejní profesionálové hlásí vyšší využití GenAI, zatímco mladší respondenti jsou méně optimističtí ohledně jejích výhod pro úsporu času.

Margarita Lindahl, vedoucí oddělení umělé inteligence ve společnosti Panasonic Connect Europe, uvedla: „Naše studie ukazuje, že generativní umělá inteligence přináší revoluci v prodeji, vede k pozoruhodnému růstu a klade vysoká očekávání mezi profesionály. Úspěch však vyžaduje více než jen integraci. Organizace musí překonat překážky, jako jsou mezery ve vzdělávání a problémy s integrací, tím, že budou řídit transformaci pomocí odvážných strategií, jasných ochranných mantinelů a komplexní podpory, aby si zajistily trvalý dopad a konkurenční výhodu.“

Kompletní zprávu společnosti Panasonic: „The Ultimate Sales Professional: Integrating Generative AI into Sales“ si můžete prostudovat zde.

Štítky: 

Podobné články

Zleva Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová

Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová (Samsung): Je důležité nezaspat dobu

13. 3. 2025. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing a Samsung)
Denisa Arslanianová a Veronika Schieblová patří do marketingového a PR týmu společnosti Samsung. Z rozhovoru se například dozvíte, jak všestranná je integrace AI v podání Samsungu, jaké jsou nejnovější funkce v jejich produktech a také se seznámíte s trendy v přijetí AI mezi zákazníky v Česku a na Slovensku. Čtěte více

Celosvětové příjmy z prodeje polovodičů v roce 2024 vzrostly o 18 %

10. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Podle společnosti Gartner dosáhly celosvětové tržby z prodeje polovodičů v roce 2024 celkem 626 miliard dolarů, což představuje meziroční nárůst o 18,1 %. V roce 2025 se předpokládají příjmy ve výši 705 miliard USD. Čtěte více

V příštím roce bude AI nativně podporovat 43 % počítačů

14. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Gartner)
Společnost Gartner předpovídá, že počítače s nativní podporou AI se budou v roce 2025 na celkových prodejích podílet ze 43 % (oproti letošním 17 %). Pro velké firmy se notebooky s Al stanou jedinou volbou do roku 2026. Čtěte více
Jan Bureš, country leader CZ/SK ve Fujitsu

Jan Bureš (Fujitsu): Na éru AI jsme dobře připraveni

5. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Janem Burešem, country leaderem CZ/SK ve Fujitsu, jsme hovořili o nabídce společnosti pro oblast umělé inteligence. Na následujících řádcích se tak můžete seznámit s produkty a službami Fujitsu pro tento segment, ale i s přístupem společnosti k bezpečnosti dat nebo kooperací s dalšími dodavateli, a hlavně s partnery. Čtěte více