Kasa.cz: Vánoční nákupy od poloviny listopadu, a bude se utrácet více

11. 11. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Kasa.cz)
Nákupní horečka vypukne v půlce listopadu, kdy své vánoční nákupy plánují zhruba dvě třetiny lidí (62 %). Téměř čtvrtina, přesně 23 %, Čechů se chystá dárky nakupovat až v prosinci a celých 15 % hodlá s nákupem dárků počkat až na povánoční výprodeje. Vyplývá to z průzkumu Kasa.cz.
Foto: SXC.hu

V loňském roce sice zákazníci předpokládali podobné načasování, nakonec však nejvíce nakupovali až poslední předvánoční týden. 57 % respondentů plánuje nakoupit dárky po síti, 43 % se na vánoční nákupy vypraví do obchodních center.

Letošní Vánoce budou podle 82 % Čechů stejně bohaté či dokonce bohatší než vloni. 18 % jich potom plánuje svátky ve skromnější podobě než v loňském roce. Ve srovnání s výsledky stejného průzkumu v říjnu 2012 jde o 10% zlepšení zákaznických předpokladů.


15 % respondentů chce letos za dárky utratit přes 10 tisíc Kč, 43 % zákazníků do svých nejbližších investuje 5 až 10 tisíc Kč a více než polovina lidí (53 %) obdaruje 5 a více bližních. Největší lidí plánuje nakupovat praktické dárky, především oblečení, sportovní vybavení a kosmetiku (44 %), případně elektroniku (30 %).

Čtvrtina lidí (24 %) chce své blízké obdarovat kulturou či zážitkem a pouhá 2 % vsadí na jídlo a pití. Zajímavé je srovnání s tím, co by na druhou stranu respondenti rádi sami našli pod stromečkem. Téměř polovina (48 %) by chtěla elektroniku a jen více než čtvrtina (28 %) oblečení, věci na sport a kosmetiku. U zbylých dvou kategorií se nákupní preference a přání v zásadě překrývají. Při výběru dárků se nejvíce respondentů (37 %) řídí přáním obdarovaného, necelou třetinu (30 %) zajímá především užitná hodnota a praktičnost a 28 % překvapení obdarovaného. Pouze 5 % lidí klade největší důraz na cenu.

Nejvíce lidí (43 %) chce za vánoční dárky platit platební kartou, podobný počet (41 %) volí hotovost. Méně než jedno procento uvažuje o využití nákupu na splátky.

Štítky: 

Podobné články

E-shopy jedou naplno, vánoční prodeje potvrzují meziroční růst české e-commerce

18. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona má pro e-shopy dva vrcholy – Black Friday a období po 10. prosinci. A obě tato období potvrzují, že česká e-commerce letos zaznamená meziroční růst prodejů. Ten by měl podle dosavadních výsledků být vyšší než pět. Celkem se vánoční obraty můžou podle Asociace pro elektronickou komerci blížit až k 70 miliardám korun. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více