Geis zefektivňuje skladovou logistiku díky technologii Pick-by-Voice

2. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Geis)
Skupina Geis se neustále snaží zlepšovat procesy a hledat inovativní řešení. Nyní proto implementuje i do ostravského projektu technologii Pick-by-Voice, která je součástí jejich širokého portfolia inovací. Po zhodnocení testovací fáze očekávají zvýšení produktivity v tomto projektu až o 10 %.

Celá skupina Geis má bohaté zkušenosti s technologiemi, jako jsou Pick-by-Voice, Pick-by-Light, Google Glass a mnohými dalšími. Pružně je zavádí tam, kde přinesou zvýšení efektivity a zlepší pracovní procesy. Rozhodli se tedy využívat Pick-by-Voice i v projektu pro dlouholetého klienta na Ostravsku. Jsou totiž přesvědčeni, že i zde přinese významné výhody. Dle prvních propočtů by se produktivita při vychystávání zboží měla zvýšit o 8 – 10 %.

V pilotní fázi bude v projektu nasazeno deset zařízení, ale vzhledem k univerzálnosti Pick-by-Voice a jejímu potenciálu je pravděpodobné, že jejich počet v budoucnu naroste. Implementace technologie je nastavena tak, aby ji bylo možné přizpůsobit a aplikovat na různé logistické projekty.

Výhody Pick-By-Voice v provozu

Pavel Křížek, ředitel logistiky Geis CZ, poukázal na důležitý benefit této technologie: „Díky Pick-by-Voice mohou naši operátoři pracovat bez nutnosti použití skenerů, což zjednodušuje proces a snižuje možnost chyb. Mají volné ruce a mohou pracovat efektivněji.“ I zaškolení zaměstnanců je díky Pick-By-Voice jednodušší a rychlejší.

Jak funguje Pick-by-Voice?

Pick-by-Voice umožňuje operátorům komunikovat se skladovým systémem prostřednictvím hlasových pokynů. Pracovníci jsou vybaveni sluchátky s mikrofonem a reproduktorem. Systém je prostřednictvím nich naviguje po skladu a určuje, jaké zboží mají pickovat a kde se nachází. Operátor následně hlasově pokyn potvrdí. Během procesu jsou data o výběru produktů zaznamenávána do skladového systému a ten řídí následné úkony tak, aby efektivita celého procesu byla co největší. Samozřejmostí je i několik jazykových mutací, aby práci zvládli pracovníci z různých zemí.

I samotní operátoři si zařízení chválí. Projektový manažer logistiky Tomasz Wzientek to potvrdil: „Byl jsem mile překvapen z pozitivních reakcí skladových manipulantů, kteří na vlastní kůži zjistili její výhody a ověřili si, že je skutečně přínosem.“

IT pomáhá hladkému fungování

Pick-by-Voice v ostravském provozu využívá rozhraní API, prostřednictvím kterého komunikuje s externím systémem dodavatele tohoto nového řešení. IT specialisté Geis vyvinuli datové napojení na tento systém a proces předávání vstupních informací do něj – skladové operace, artikly, počty atd. Díky tomu je tok dat i informací plynulý bez zbytečných prodlev.

Štítky: 

Podobné články

Výdejní boxy jsou i přes své slabiny nejvyužívanější. Jaké další služby by zákazníci ocenili?

17. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Lednová data ohledně nakupování jasně ukazují, že online nákupy jsou již skutečně nedílnou součástí života. Mezi metodami doručení čím dál jasněji dominují doručovací boxy, které využily dvě třetiny nakupujících. Data ovšem ukazují i jejich slabiny a také volání zákazníků po možnosti doručování zásilek domů v předem vybraném dni a konkrétních časových slotech. Čtěte více

DPD nabízí levnější doručení do výdejních míst a boxů včetně AlzaBoxů

5. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD reaguje na zdražování doručovacích služeb na českém trhu a díky své akci nabízí e-shopům doručení balíků do sítě více než 7 000 výdejních míst Pickup a boxů už od 46 Kč. Iniciativa by měla pomoci e-shopům udržet stávající zákazníky, přivést nové a konkurovat zahraničním hráčům. Čtěte více

Co čeká logistiku a e-commerce? Doručení v přesnou hodinu, dialog s městy i další předplatná

7. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
E-commerce se vloni po pár letech poklesů a stagnací opět naplno probudila a další léta budou znovu ve znamení růstu a s ním spojených vysokých nároků na obchodníky i poskytovatele návazných služeb, jako jsou hráči na poli logistiky. Na co se mohou zákazníci těšit, kam se standardy služeb v e-commerce posunou a s čím se budou muset popasovat kurýři na poslední míli? Čtěte více

Robotický centrální sklad EET Group v Kodani doručí do dvou dnů objednávku kamkoli po Evropě

19. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: EET Group)
Patnáct minut cesty po dálnici z kodaňského mezinárodního letiště na předměstí Greve se nachází nový centrální sklad společnosti EET Group, distributora mnoha světových, ale i vlastních prémiových značek IT řešení a náhradních dílů. Odtud putuje objednané zboží do celé Evropy včetně České republiky, přičemž EET Group garantuje jeho dodání do dvou dnů od objednání. Čtěte více