Prasárničky v podání AT Computers
Rychlá úvodní rekapitulace prozrazuje, že čtyřmi českými a jedním slovenským setkáním prošlo na 1 489 lidí, z toho na 928 unikátních resellerů. Proběhlo na 94 prezentací a workshopů, tj. průměrně 19 na jedno setkání. Výstavek si reselleři mohli prohlédnout celkem 142, tj. průměrně 28 na setkání.
Účastníci hned při vstupu do hotelu ochutnali první „prasárničku“, a to welcome drink s názvem „Galiano hot shot“. Mohli si vychutnat vanilkový likér, kávu a šlehačku v jednom. Dále jim půvabné hostesky, oblečené jako burleskní tanečnice, předaly jejich osobní placku se jménem a nechaly jim vybrat tričko „Jsem požitkář…“ s motivy „prasárniček“ – zastoupeny byly drinky, káva, maso, sladkosti a uzeniny – a v tomto duchu byla také vyladěna výzdoba: všude ze stropu visely papírové dortíky, donuty, čokobonbóny, párečky, kávičky... A to také naznačovalo, na co se všichni mohli přes den i večer těšit – na různých místech hotelu byly rozmístěny dřevěné stánky, u nichž se zákazníci mohli v průběhu celého dne zastavit a ochutnat dobroty, které lze při větší konzumaci označit za „prasárničky“! Nechyběl stánek s čokoládou, zákusky a zmrzlinou, stánek s výběrovou kávou pro fajnšmekry značky Rebelbean či jeden s kávou různě namíchanou se smetanou, šlehačkou či likéry. Ve venkovních prostorech se nacházely stánky s čerstvě uzeným masem, klobásami a sýry, se zabijačkou či vynikajícími paštikami „Od Martina“. A večer nechyběl ani koktejlový stánek se šikovnými barmany.
Ráno resellery do kongresového sálu opět zval Martin Wanke na zahajovací přednášku, kde byli účastníci rozděleni do pěti týmů a hostesky je vodily na jednotlivé workshopy. Na nich ti aktivnější účastníci získávali malé plastové donuty, které si mohli směnit v tombole za hezké i chutné odměny – nejvýše ceněnou odměnou byly jako obvykle projektory a tiskárny Epson, které jsou již léta bonusem na setkáních ATC. Dále reselleři mohli získat produkty TP-Link, ASUS, iGET, Tenda, pivní soudky i ponožky, slivovice a ořechovky, balíčky výběrové kávy, knihy o grilování i přípravě koktejlů, dámské župany, masážní válečky i antistresové hračky, plyšové husy i nafukovací lehátka/ledňáky, bonboniéry i Haribo medvídky a mnoho dalšího.
V hlavní odpolední prezentaci ATC shrnul Petr Vaněk vývoj IT distribučního trhu z pohledu tržeb, prodaných kusů počítačů a notebooků, i retailu a online obchodu. Mluvil o microsite ATC zaměřených na konkrétní značky jako např. HPE, Dell, Lenovo a nejnověji na Google for Education. Zopakoval resellerům, že v rozvoji jejich byznysu jim pomohou specializované ATC týmy, např. v oblasti LFD, QNAP, Epson, v serverech a storage – se zajištěním nejlepší podpory u výrobců, s návrhem a přípravou řešení, s instalací i implementací a poprodejní podporou. Zmínil také novinky na ABL a připravované nové šablony na eKatalog, možnost resellerů zadat si na web karty vlastního zboží a služeb atd.
Na Petra navázal Martin Wanke, který hned zpočátku upozornil resellery, že na českém trhu se používá přes 900 000 komerčních počítačů s Windows, které nesplňují hardwarové požadavky na Windows 11 Pro – mají tedy nejvyšší čas s obměnou začít. Vyzdvihl argumenty, proč si zákazníci mají kupovat počítače právě z ATC – za více než 30letou zkušenost s výrobou PC vyrobili přes milion sestav, předem nakonfigurovaných, i dle potřeb a přání zákazníků na míru, s několikanásobnou kontrolou funkčnosti i testy kompatibility. Upozornil také na program iLeader, kde mohou reselleři získat lepší vstupní ceny na celé portfolio Apple, pravidelná online školení a podporu iLeader manažera v ATC Jakuba Tichopáda. Martin se věnoval také detailnějšímu pohledu na XaaS a představil ATC tým specialistů na enterprise. Na závěr resellerům poděkoval za hlasy, díky nimž ATC získalo dvojici zlatých vítězství v československé anketě ChannelWorld Awards pro loňský rok.
Večer se kongresový sál přeměnil v úžasný klub s červenými ubrusy, zlatými lampičkami a světelnými lany visícími z horní galerie, a visuté molo dalo účastníkům najevo, že večer mají čekat vystoupení. To bylo opravdu pikantní – ATC všem zúčastněným nabídlo ohromující burleskní show pro pány i dámy v podání uměleckého souboru BUBR aneb Burlesky Brno. Tanečnice i tanečníci přichystali množství různorodých a vkusných vystoupení – šlo o kabaretní show plnou tance, akrobacie, zpěvu, vášně, ale i humoru a nadsázky. Po zhruba dvouhodinovém vystoupení přišla menší přestávka, po které účastníky k tanci navnadila ostravská kapela Banda del Caffé hrající světoznámé i domácí hity – a tančilo se až do pozdních nočních hodin.