Za zboží se více platí při osobním odběru, dobírka naopak klesá

14. 7. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Zájem o platbu na dobírku v českých e-shopech dlouhodobě klesá. I když jde stále o nejrozšířenější způsob platby mezi českými zákazníky, aktuálně ji v českých e-shopech využívají méně než dvě pětiny zákazníků. Oslabila i oblíbená platba bankovním převodem.
Foto: Freeimages

Fenoménem je naopak platba za zboží až při osobním odběru a roste také zájem o online platby. Vyplývá ze statistik Heureka.cz, předních českých e-shopů a platební brány PayU v ČR.

Dobírka sice patří mezi českými zákazníky dlouhodobě k nejoblíbenějším způsobům platby v e-shopech, její obliba však klesá. Oproti loňsku oslabila o 6 procentních bodů. „Dobírka má několik nevýhod, které její tradičně silnou pozici dlouhodobě oslabují. Mezi ty největší patří vysoká cena za dobírku a nutnost mít po ruce často nemalou hotovost. Ne všichni dopravci totiž nabízí možnost zaplatit dobírku přes platební terminál kartou,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

V platebních preferencích Čechů je však vidět i jiný zajímavý trend. „Masivní nárůst počtu odběrných míst nebo kamenných výdejen způsobil, že se druhou nejoblíbenější platbou staly platby na odběrných místech. Ty už aktuálně využívá 29 % zákazníků. „Lidé mají o tento způsob platby zájem, protože mají zboží, které nakoupili online, pod kontrolou a mohou se ujistit, že dorazilo. Navíc je způsob nákupu velmi podobný tomu v klasickém retailu, což je lidem blízké,“ dodal Tomáš Braverman.

Poklesu zájmu zákazníků čelí i platby za zboží bankovními převody. Ty meziročně ztratily několik procent, a to na úkor rychlých online plateb. Ty totiž naopak zaznamenávají nárůst zájmu, což dokládá Gabriel Kalapoš, ředitel platební brány PayU v ČR.

Objem transakcí za zboží přes platební bránu PayU vzrostl meziročně na dvojnásobek. Velká výhoda online plateb je v jejich jednoduchosti a bezpečí, které poskytují. Podle Kalapoše jsou online platby velkým trendem budoucnosti a to především proto, že zákazníkům poskytují komfort při nákupu a e-commerce obchodníkovi možnost jak zvyšovat konverzi i celkový objem prodeje. „Vzrůstající zájem o tyto metody pozorujeme nejen mezi zákazníky, ale také mezi obchodníky. Ti si postupně uvědomují, že rozšíření nabídky platebních metod může být na malém českém trhu nejen důležitou konkurenční výhodou, ale i způsobem jak přetavit investice do návštěvnosti v dokončený nákup,“ řekl Klapoš.

Štítky: 

Podobné články

Pětina Čechů se stala v posledních třech letech obětí kyberútoku

11. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: UniCredit Bank)
Pětina Čechů v posledních třech letech zaznamenala pokus o kyberútok na svou osobu, ukázal nejnovější průzkum UniCredit Bank. Škoda, kterou kyberútočníci napáchají, se neustále zvyšuje spolu s tím, že kyberútoky jsou čím dál častější. Loni celková škoda na klientech všech bank přesáhla miliardu korun a přesáhne ji i letos, uvádí Česká bankovní asociace. Čtěte více

Fintech Skip Pay spojil síly s platební bránou GoPay

1. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Platební brána GoPay nově nabízí placení prostřednictvím odložených plateb Skip Pay. Zákazníci je nyní najdou na více než 33 000 českých e-shopech, tedy většině e-shopů v Česku. Odložená platba jim umožní rozdělit si nákup do tří bezúročných splátek nebo si celou platbu zdarma odložit až o 30 dní. Čtěte více

Netradiční platební metody táhnou

2. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Datart)
Proměňující se nákupní chování Čechů se promítá i do obliby různých platebních metod. Podle statistik maloobchodního prodejce elektroniky DATART výrazně roste popularita možnosti odložení nebo rozložení platby. Před začátkem prázdnin – v květnu a červnu – dosahovaly meziměsíční nárůsty nákupů využívajících jednu z těchto plateb téměř 90 %, v červenci pak vzrostl jejich počet meziročně o 150 %. Čtěte více

Nová podoba odložených plateb: Skip Pay zavádí balíčky služeb, zvyšuje limity i úroveň zabezpečení

26. 3. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Nízká loajalita zákazníků, aktuální odliv zhruba šesti procent obratů od českých zákazníků do zahraničí, ale také rostoucí tlak na bezpečnost a nechuť platit předem za zboží v zabalené krabici. Česká e-commerce se probírá do „nové reality“, v níž by mohla výrazně větší roli hrát i tzv. odložená platba. Čtěte více