Sečteno: 18,5 miliard korun za vánoční dárky

13. 1. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Heureka.cz)
Letošní vánoční sezona obchodníky opět nezklamala. Zákazníci nechali před Vánoci v kasách e-shopů přes 18,5 miliardy korun. Vánoční nákupy významně ovlivnila intervence ČNB, díky níž začali lidé nakupovat vánoční dárky předčasně.

„V týdnu po vyhlášení intervence utratili zákazníci na internetu téměř 2 miliardy korun. Tržby obchodníku o letošních Vánocích vzrostly oproti loňsku o očekávaných 15 %. Zákazníci utratili přes 18 a půl miliardy korun,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Vrchol vánočních nákupů byl v prosinci. Za prodejně nejsilnější den vánoční sezóny bývá označováno druhé prosincové pondělí, v letošním, roce tomu tak nebylo. „Prodejně nejsilnějším dnem bylo až třetí prosincové pondělí 16. 12. V tento den utratili zákazníci na internetu zhruba 650 miliónů korun,“ řekl Tomáš Braverman, ředitel Heureka.cz, a dodal: „Ačkoliv intervence odstartovala vánoční nákupy dřív, určitě dřív nekončily. Mnoho zákazníků nechávalo nákupy i na internetu na poslední chvíli. Dvě pětiny e-shopů nabízely garanci dodání do Vánoc ještě při objednání pouhé 4 dny před Štědrým dnem.“ Mezi hity letošních Vánoc patřil dlouhodobě oblíbený mobilní telefon Samsung Galaxy S 3 mini, Playstation 4 a Sony Xperia L. Velmi oblíbené byly také parfémy.

Rekordních čísel dosahovaly také nákupy přes mobilní zařízení. „Zákazníci na Aukru utratili jenom za vánoční dárky nakoupené přes mobilní zařízení zhruba 70 miliónů korun. „Počet nákupů přes mobilní telefony se před Vánoci vyšplhal na dvojnásobek loňského roku,“ řekla Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz.

Nejoblíbenější platební metodou v období před Vánoci byla platba kartou, kterou se uskutečnilo 28 % transakcí, ještě v loňském roce to bylo 21 %. Hned za tím zákazníci nejčastěji využívali tlačítko ČS (25 %). „Díky tomu, že zákazníci chtějí při nákupu na internetu šetřit také čas, vybírají si rychlé a pohodlné metody. Meziročně se tak změnilo pořadí obliby platebních metod a aktuálně vede před platebním tlačítkem ČS právě platba kartou,“ řekl Gabriel Kalapoš, ředitel platební brány PayU.

Štítky: 

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Předvánoční nákupy budou letos vypadat jinak, protože zákazníci se stále více zadlužují

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce proto zpracovala aktuální údaje o nákupním chování, abychom zjistili, jak by mohly vypadat letošní předvánoční nákupy. Ukazuje se, že zákazníci nakupují méně a více sází na hodnotu požadovaného zboží. Nemůžeme říct, že nás zákazníci nevarovali. Od začátku roku hledají úspory a odkládají velké nákupy. Čtěte více

Češi letos utratí za dárky téměř osm tisíc

15. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Nadcházející vánoční období je pro mnoho českých spotřebitelů nákupním vrcholem celého roku. Jak vyplývá z průzkumu agentury Perfect Crowd pro allegro.cz, až 94 % Čechů kupuje na Vánoce alespoň jeden dárek. Drtivá většina přitom ideální dárek pro své blízké nevybírá naslepo, ale raději se zeptá. Čtěte více