Pozemní vysílání je v Česku populární, placená televize však přesto převládá
Ve srovnání s rokem 2017 došlo k nárůstu podílu uživatelů internetové televize (IPTV / OTT) na úkor satelitního a kabelového typu příjmu.
Podíl uživatelů terestrického vysílání v Česku je nadále vysoký, DVB-T(2) využívá 51 % internetové populace. Řada uživatelů tento příjem však využívá jen jako doplněk k placené televizi, například na druhém přijímači. Za hlavní typ příjmu považuje DVB-T(2) 39 % internetové populace. „Penetrace placené televize se pohybuje v posledních letech bez významných změn mírně nad 60 %, což je méně než na většině západních trhů,“ řekl Jiří Nosek, Client Business Partner GfK. „Tento podíl se nicméně může v nadcházejících letech zvýšit, pokud se významně rozevřou nůžky v kvalitě vysílání některých kanálů, které uživatelé považují za základní, mezi terestrickým vysíláním a placenou televizí. Standard DVB-T2 v tomto ohledu možná některé uživatele zklame,“ dodal Jiří Nosek.
Na trhu placené televize zažívá úspěšné tažení televize přes internet (IPTV / OTT). V roce 2017 tento typ příjmu televizního signálu využívalo 13 % internetové populace, letos je to již 20 %. Internetová televize však neumenšila podíl uživatelů terestrického vysílání; nárůst mají na svědomí zákazníci opouštějící satelitní a v menší míře také kabelový typ příjmu placené televize.
„Se zlepšující se datovou infrastrukturou roste také dostupnost internetové televize. Ta oproti satelitnímu příjmu nabízí řadu atraktivních funkcí, jako jsou přístup do archivu odvysílaných pořadů nebo možnost přeskakování reklam. Tyto atributy placené televize jsou uživateli vnímány jako velmi atraktivní, dokonce svou důležitostí překonávají vysoký počet kanálů, dříve konstitutivní atribut placené televize. Kvalitou signálu přitom internetová televize za ostatními typy placeného příjmu nezaostává,“ dodal Šimon Fiala, Senior Consultant GfK.
Výzkum proběhl na reprezentativním vzorku 1 000 respondentů ve věku 18+ na online panelu GfK.