LG překonalo hranici 10 milionů prodaných OLED televizorů

5. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG)
LG překonala milník 10 milionů prodaných kusů OLED televizorů, a to za posledních sedm let. OLED TV se tak zařadily mezi nejprodávanější produkty v kategorii TV.

Podle globálního výzkumu trhu společnosti Omdia dosáhl celkový prodej LG OLED TV letos v září 10,32 milionu kusů, a to od doby, kdy před sedmi lety, tedy v roce 2013, LG uvedla na trh svůj první OLED televizor. Odborníci se shodují, že společnost LG bude ve druhé polovině roku usilovat o rozšíření trhu a využije zvýšené nabídky OLED panelů pro televizory. Za expanzí trhu stojí především společnost LG, která nadále dle výsledků vede v kategorii OLED TV, a to už od doby, kdy byly první televizory na trh uvedené.

Očekává se, že ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku budou dodávky OLED televizorů LG přesahovat sedm milionů kusů. Je také pravděpodobné, že čtvrté čtvrtletí letošního roku bude zlomovým bodem a technologie OLED se stane hlavní kategorií na globálním televizním trhu.

OLED panely pro televizory

Takové očekávání je především proto, že LG Display, který je v současné době jediným dodavatelem OLED panelů pro televizory, zahájil ve druhé polovině tohoto roku provoz své výrobní linky generace 8.5 v Guangzhou v Číně. Tím zvýšil nabídku panelů a umožnil dalším výrobcům televizorů po celém světě OLED TV aktivně vyrábět a své produkty prodávat. Omdia odhaduje, že globální výroba OLED TV dosáhne od nového roku více než jednoho milionu kusů za čtvrtletí. Tohoto množství bylo již dosaženo ve čtvrtém kvartálu loňského roku, kdy bylo dodáno více než jeden milion kusů, skok v prodeji byl ale připisován efektu "konce roku", včetně prodejů v rámci Black Friday. 

Odhaduje se, že v posledním čtvrtletí tohoto roku dosáhnou dodávky na počet 1,2 milionu kusů, což je více o 30 % než v předchozím čtvrtletí, kdy bylo dosaženo celkem 900 000 kusů. Navíc dodávky 1,04 milionu jednotek se předpovídají hned pro první čtvrtletí příštího roku.

Prémiový trh s televizory, který je v současné době rozdělený mezi LG OLED televizory a Q-LED televizory společnosti Samsung, zažívá v poslední době nárůst celkového prodeje. Na televizním trhu v roce 2020, který se prozatím vyvíjí velice podobně jako v loňském roce, se očekává, že dodávky OLED TV dosáhnou 3,3 milionu kusů (10 % nárůst oproti předchozímu roku) a že do roku 2024 narostou na zhruba devět milionů kusů. Podíl OLED na trhu prémiových televizorů (televizory, které stojí více než 2 000 USD) navíc ve druhém čtvrtletí letošního roku dosáhl 33,6 %. Aktuálně OLED televizory vyrábí a prodává celkem 19 značek. Předpokládá se, že tento počet v roce 2021 vzroste na více než 20. Trend také ukazuje, že v budoucnu bude výrobců ještě více a OLED TV se stanou součástí prémiových nabídek.

Štítky: 
TV, Televize, Televizory, LG Electronics

Podobné články

Změnil rok 2020 návyky televizních diváků? A jaká je budoucnost lineární televize?

21. 12. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Atmedia)
Nejvyšší televizní sledovanost za posledních 10 let, nárůst zájmu o zpravodajství, filmy, seriály a dokumenty i zvýšení televizní sledovanosti u mladších věkových skupin až o 50 %. Takový byl ve zkratce rok 2020 pro televizi, která tak jasně ukázala, že je stále důležitou součástí našeho každodenního života. Čtěte více

Philips TV & Sound představil nálož novinek pro podzimní sezonu

3. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: TP Vision )
Společnost TP Vision odhalila nové produkty z oblasti audiovizuální zábavy. Představila nový televizor nejvyšší řady se zvukem od Bowers & Wilkins, sluchátka s aktivním potlačením hluku, nové soundbary včetně těch prémiových od značky Philips Fidelio a v neposlední řadě nový bezdrátový hudební systém, který všechny tyto produkty propojuje dohromady do jedné chytré domácnosti. Čtěte více

LG začíná nabízet OLED televizory s podporou G-Sync

10. 6. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: LG)
Role televizorů se v posledních letech posouvá. Neslouží již jen k sledování filmů, seriálů nebo třeba sportovních přenosů, ale jejich využití se rozšířilo i do herní komunity. Z televizorů se tak stává běžná herní výbava, na což jejich výrobci reagují rozšiřováním jejich výbavy o nezbytné funkce a vlastnosti. Čtěte více

Pozemní vysílání je v Česku populární, placená televize však přesto převládá

28. 11. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: GfK)
Polovina Čechů aktivních na internetu využívá ve své domácnosti terestrický příjem televizního signálu. Placená televize ale není žádným otloukánkem – nějakou její formu využívá 63 % internetové populace (v některých případech právě v souběhu s terestrickým příjmem), přičemž 59 % placenou televizi považuje za hlavní typ příjmu. Čtěte více