Největší bariérou pro (častější) nákup na internetu jsou náklady na dopravu
Ve srovnání se zbytkem Evropy dává český spotřebitel při výběru a nákupu řady kategorií zboží přednost internetu před kamennou prodejnou. Tak například 48 % Čechů vybírá a nakupuje počítače, notebooky a tablety pouze na internetu, při výběru a nákupu chytrých a mobilních telefonů to je 44 %. Na druhou stranu Češi na internetu „zaostávají“ za evropským průměrem při výběru a nákupu finančních služeb, oděvů a módy, nebo přípravků k péči o dítě.
„Jasně nejsilnějším tahákem pro nákup na internetu je pro české spotřebitele úspora peněz (lepší ceny, speciální nabídky). Až s výrazným odstupem pak následuje širší výběr zboží na internetu, jednoduché a rychlé nakupovaní anebo lepší možnost získat přesné informace o zboží,“ uvedl Zdeněk Skála, Director Retail & FMCG.
Největší bariérou pro (častější) nákup na internetu jsou pro české zákazníky náklady spojené s dodáním zboží. Dalšími, ovšem ne už tak výraznými překážkami, jsou strach o bezpečnost osobních údajů (např. z platební karty), chybějící možnost lépe si zboží prohlédnout a „osahat“ nebo obavy z komplikací při vrácení nebo reklamaci zboží.