Nákupy přes smartphony

14. 12. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Ericsson)
V dnešní propojené společnosti, kde lidé svou pozornost neustále přesouvají mezi fyzickým světem a internetem, brzy ztratí smysl hovořit o dvou oddělených realitách, online a offline. A nákupní chování také ovlivňuje raketový růst využívání mobilních aplikací.

Tento stav je popsán ve zprávě o spotřebitelských trendech nazvané In-Line Shopping, kterou společně vypracoval Kodaňský institut studií budoucnosti a oddělení Ericssonu studující chování spotřebitelů. Tato zpráva, která vychází z údajů shromážděných v USA během roku 2012, odhaluje, že smartphony již hrají neodmyslitelnou roli v procesu nakupování. Čtyři z 10 vlastníků smartphonů v USA používají telefon k drobným platbám, skenování čárových kódů produktů nebo stahování kupónů.

Zpráva popisuje fenomén, který je v zahraničí znám jako „in-line shopping“ (nakupování v kamenných prodejnách za pomoci internetu) a který vznikl v důsledku touhy nakupujících zkombinovat výhody nakupování v prodejnách s nakupováním přes internet. Jinými slovy, nakupující chtějí produkty vidět, dotknout se jich a vyzkoušet si je, porovnat ceny a mít přístup k podrobnějším informacím o produktu, aniž by při nakupování v kamenné prodejně museli vystát frontu.

Michael Björn, ředitel výzkumu výše zmíněného oddělení Ericssonu, řekl: „Spotřebitelé činí z nakupování součást přirozeného běhu svých každodenních životů. Z toho plyne, že vyžadují aplikace, které jim proces nakupování usnadní a učiní praktickým. Tak jako lidé chtějí mít k dispozici připojení k internetu kdykoliv a odkudkoliv, chtějí mít možnost nakupovat vždy, když potřebují. Pokud maloobchodníci chtějí, aby jejich podnikání slavilo úspěchy i v budoucnosti, musí této potřebě porozumět a uspokojit ji.“

Celkově lze prohlásit, že nakupování přes internet více zajímá uživatele smartphonů než nakupující, kteří smartphone nepoužívají. V 8 ze 12 zkoumaných kategoriích produktů spotřebitelé upřednostňují kombinaci nakupování v kamenných prodejnách s nakupováním přes internet, než nakupování pouze přes internet.

Štítky: 

Podobné články

Telekomunikační trh ve střední Evropě roste

26. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Ericsson)
Telekomunikační trh ve střední a východní Evropě podle průzkumu společnosti Ericsson roste, a to zejména díky vzrůstajícímu používání smartphonů a mobilních aplikací. Důraz na telekomunikační sektor se přesouvá ze základních služeb, jako jsou hlasové služby a SMS, na okamžité zprávy, internetové telefonování (VoIP), přehrávání hudby nebo videí a mobilní platby. Čtěte více

Deset spotřebitelských trendů pro rok 2017

21. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Ericsson)
Podle průzkumu společnosti Ericsson budou důležitými tématy následujícího roku AI a virtuální realita. Spotřebitelé očekávají přerod umělé inteligence z asistentů na manažerské pozice a podle průzkumu chce AI poradce při práci 35 % pokročilých uživatelů. Virtuální realita je na vzestupu dlouhodbě, zájem by se měl zvyšovat i o doplňky komunikující s virtuálními objekty. Čtěte více

Internet věcí předběhne telefony v počtu připojených zařízení

13. 6. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Ericsson)
Stále více skloňovaný fenomén Internetu věcí by měl do roku 2021 navýšit počet připojených zařízení až na 16 miliard. Do roku 2018 navíc předběhne i mobilní telefony. Čtěte více

Data pravidelně sdílí 70 % uživatelů, přestože se obává jejich úniku a zneužití

30. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ericsson)
Přes 70 % uživatelů smartphonů pravidelně sdílí osobní fotografie, 69 % uživatelů chytrých telefonů si prohlíží a sdílí mnohem více osobního obsahu než před dvěma lety. Více než polovina (53 %) uživatelů se domnívá, že mají kontrolu nad informacemi, které sdílí. Čtěte více