Nákupy přes smartphony
Tento stav je popsán ve zprávě o spotřebitelských trendech nazvané In-Line Shopping, kterou společně vypracoval Kodaňský institut studií budoucnosti a oddělení Ericssonu studující chování spotřebitelů. Tato zpráva, která vychází z údajů shromážděných v USA během roku 2012, odhaluje, že smartphony již hrají neodmyslitelnou roli v procesu nakupování. Čtyři z 10 vlastníků smartphonů v USA používají telefon k drobným platbám, skenování čárových kódů produktů nebo stahování kupónů.
Zpráva popisuje fenomén, který je v zahraničí znám jako „in-line shopping“ (nakupování v kamenných prodejnách za pomoci internetu) a který vznikl v důsledku touhy nakupujících zkombinovat výhody nakupování v prodejnách s nakupováním přes internet. Jinými slovy, nakupující chtějí produkty vidět, dotknout se jich a vyzkoušet si je, porovnat ceny a mít přístup k podrobnějším informacím o produktu, aniž by při nakupování v kamenné prodejně museli vystát frontu.
Michael Björn, ředitel výzkumu výše zmíněného oddělení Ericssonu, řekl: „Spotřebitelé činí z nakupování součást přirozeného běhu svých každodenních životů. Z toho plyne, že vyžadují aplikace, které jim proces nakupování usnadní a učiní praktickým. Tak jako lidé chtějí mít k dispozici připojení k internetu kdykoliv a odkudkoliv, chtějí mít možnost nakupovat vždy, když potřebují. Pokud maloobchodníci chtějí, aby jejich podnikání slavilo úspěchy i v budoucnosti, musí této potřebě porozumět a uspokojit ji.“
Celkově lze prohlásit, že nakupování přes internet více zajímá uživatele smartphonů než nakupující, kteří smartphone nepoužívají. V 8 ze 12 zkoumaných kategoriích produktů spotřebitelé upřednostňují kombinaci nakupování v kamenných prodejnách s nakupováním přes internet, než nakupování pouze přes internet.