Data pravidelně sdílí 70 % uživatelů, přestože se obává jejich úniku a zneužití

30. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ericsson)
Přes 70 % uživatelů smartphonů pravidelně sdílí osobní fotografie, 69 % uživatelů chytrých telefonů si prohlíží a sdílí mnohem více osobního obsahu než před dvěma lety. Více než polovina (53 %) uživatelů se domnívá, že mají kontrolu nad informacemi, které sdílí.

Internet umožňuje uživatelům sdílení zajímavých zkušeností se všemi známými. Naše zvědavost ale vzrůstá a stále častěji vyhledáváme informace nejen o lidech, které známe a s nimiž jsme v interakci, ale i o těch, které osobně neznáme. Důsledkem toho je, že se uživatelé na internetu stali jakýmisi občanskými novináři.

Více než polovina dotázaných věří, že díky sdílení informací on-line jsou schopni lépe prosazovat svůj názor a přímo tak ovlivňovat společnosti a značky, 34 % zákazníků připouští, že pokud má negativní zkušenost spojenou s nějakou společností, podělí se o ni on-line. Na týdenní bázi pravidelně sdílí informace týkající se značek 12 % uživatelů.

Rebecka Cedering Ångström, poradkyně v ConsumerLab, řekla: „Více než polovina dotázaných uživatelů se domnívá, že internet zvýšil možnosti k oznámení korupčního nebo nezákonného chování ze strany společností a organizací, což je považováno za pozitivní. 64 % uživatelů by však rádo zastavilo on-line šíření negativních informací o jejich osobě a 46 % uživatelů by uvítalo verifikační službu, která by ověřila autentičnost sdíleného příspěvku.“ Uživatelé také chtějí, aby byla ochrana osobních informací prioritou politických debat.

Paradoxní je, že ačkoliv vyžadujeme, aby každý, kdo se o nás na internetu zmiňuje, měl naše svolení, sami tuto možnost ostatním nedáváme. Pětina uživatelů přiznává, že pravidelně sdílí fotografie nebo video někoho, koho nezná. V budoucnu je tedy třeba najít rovnováhu mezi těmito dvěma přístupy.

Údaje vycházejí z průzkumu, který probíhal mezi 5 000 uživateli smartphonů ve věku mezi 15 a 69 lety z celého světa.

Podobné články

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více

Patrick Müller (Sophos): Budoucnost je ve spravovaných službách

10. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
S Patrickem Müllerem, senior channel manažerem společnosti Sophos, jsme hovořili o aktuálním dění v oblasti kybernetické bezpečnosti. V rozhovoru se můžete dočíst nejen o aktuálních trendech v segmentu cyber security, ale také o příležitostech, které vám v kombinaci s produkty a službami společnosti Sophos přináší. Čtěte více

Prodej bezpečnostních zařízení ve 2. čtvrtletí 2024 meziročně vzrostl

16. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celkové tržby z prodeje bezpečnostních zařízení ve druhém čtvrtletí roku 2024 meziročně vzrostly o 0,5 % na 4,2 miliardy dolarů, což představuje oproti druhému čtvrtletí roku 2023 nárůst o 20 milionů dolarů. V objemu prodej naopak meziročně klesl o 4,3 % na milion kusů. Čtěte více
Foto: Algotech

Tržby z prodeje bezpečnostních produktů vloni vzrostly o 15,6 %

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: IDC)
Celosvětové tržby za bezpečnostní produkty dosáhly v roce 2023 celkem 106,8 miliardy dolarů, což představuje nárůst o 15,6 % oproti roku 2022. Růst tržeb byl výrazný – podle IDC zaznamenalo dvouciferný meziroční nárůst všech šest sledovaných kategorií. Růst by měl navíc pokračovat přinejmenším do roku 2028. Čtěte více