Deset spotřebitelských trendů pro rok 2017

21. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Ericsson)
Podle průzkumu společnosti Ericsson budou důležitými tématy následujícího roku AI a virtuální realita. Spotřebitelé očekávají přerod umělé inteligence z asistentů na manažerské pozice a podle průzkumu chce AI poradce při práci 35 % pokročilých uživatelů. Virtuální realita je na vzestupu dlouhodbě, zájem by se měl zvyšovat i o doplňky komunikující s virtuálními objekty.

Michael Björn, vedoucí výzkumu v Ericsson ConsumerLab, o vzestupu virtuální reality řekl: "Myslím si, že spíše než o reálném čase bychom měli mluvit o skutečném čase. Ve skutečnosti to, co nazýváme realitou, se stává stále více osobní a subjektivní. Spotřebitelé se obklopují nejen podobně smýšlejícími lidmi na sociálních sítích, ale také se začínají přizpůsobovat vzhledem k tomu, jak vnímají svět s technologií rozšířené a virtuální reality…“

Deset největších trendů pro rok 2017 a na další období:

1. AI umělá inteligence bude všude: 35 % z pokročilých uživatelů internetu chce při práci poradce umělé inteligence, a jeden ze čtyř dotazovaných si umí představit umělou inteligenci jako svého manažera. Ve stejné době, téměř polovina dotazovaných se obává, že brzy přijde kvůli robotům s umělou inteligencí mnoho lidí o práci.

2. Rychlost nástupu Internetu věcí (IoT): Spotřebitelé stále více využívají automatizované aplikace, které podporují přijetí Internetu věcí (IoT). Dva z pěti věří, že se smartphony budou za ně.

3. Chodci upřednostňují autonomní automobily: Řidiči automobilů nemusejí v budoucnu vůbec existovat. Jeden ze čtyř chodců by se cítil bezpečněji při přecházení ulice, kdyby všechna vozidla byla autonomní a 65 % ze všech dotazovaných by autonomní auta ráda vlastnila.

4. Sloučená realita: Téměř čtyři z pěti uživatelů virtuální reality věří, že už za pouhé tři roky bude virtuální realita nerozeznatelná od skutečnosti. Polovina respondentů se již zajímá o rukavice nebo obuv, které umožnují komunikovat s virtuálními objekty.

5. Tělesný nesoulad: Pokud se autonomní automobily stanou realitou, nevolnost spojená s používáním automobilů se zvýší. Tři z deseti lidí předpokládají možnost potřeby pilulky zabraňující nevolnosti v autě. Jeden ze tří dotazovaných chce používat pilulky v rámci virtuální a rozšířené reality.

6. Paradox Inteligentních bezpečnostních zařízení: Více než polovina zkoumaných již používá nouzové poplachy, sledování nebo různá upozornění na svých chytrých telefonech. Z těch, kteří tvrdí, že se díky svému smartphonu cítí bezpečněji, tak tři z pěti si dovolují jít do většího rizika, protože spoléhají na svůj chytrý telefon.

7. Sociální sila: V dnešní době si lidé ochotně používají sociální sítě jako zdroj informací. Jeden ze tří říká, že sociální sítě jsou hlavním zdrojem zpráv a novinek. Více než jeden ze čtyř označuje názory svých kontaktů a přátel jako hodnotnější než stanoviska politiků.

8. Rozšířená osobní realita: Více než polovina lidí by chtěla využít brýle s rozšířenou realitou k osvětlení tmavého prostředí a ke zdůraznění nebezpečí. Více než jeden ze tří by také rád upravil rušivé prvky kolem nich.

9. Rozdělení soukromí: Dva z pěti pokročilých uživatelů internetu chtějí používat pouze šifrované služby, nicméně lidé jsou ve svých názorech rozděleni. Téměř polovina by chtěla mít jen přiměřeně kvalitní soukromí napříč všemi službami, a více než jeden ze tří věří, že soukromí již neexistuje.

10. Big Tech pro všechny: Více než dva z pěti pokročilých uživatelů internetu chtějí získat všechny své výrobky od pěti největších IT společností. Tři ze čtyř věří, že k tomuto dojde již do pěti let. 

Štítky: 

Podobné články

Telekomunikační trh ve střední Evropě roste

26. 12. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Ericsson)
Telekomunikační trh ve střední a východní Evropě podle průzkumu společnosti Ericsson roste, a to zejména díky vzrůstajícímu používání smartphonů a mobilních aplikací. Důraz na telekomunikační sektor se přesouvá ze základních služeb, jako jsou hlasové služby a SMS, na okamžité zprávy, internetové telefonování (VoIP), přehrávání hudby nebo videí a mobilní platby. Čtěte více

Internet věcí předběhne telefony v počtu připojených zařízení

13. 6. 2016. (redaktor: Ondřej Kosnar, zdroj: Ericsson)
Stále více skloňovaný fenomén Internetu věcí by měl do roku 2021 navýšit počet připojených zařízení až na 16 miliard. Do roku 2018 navíc předběhne i mobilní telefony. Čtěte více

Data pravidelně sdílí 70 % uživatelů, přestože se obává jejich úniku a zneužití

30. 9. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Ericsson)
Přes 70 % uživatelů smartphonů pravidelně sdílí osobní fotografie, 69 % uživatelů chytrých telefonů si prohlíží a sdílí mnohem více osobního obsahu než před dvěma lety. Více než polovina (53 %) uživatelů se domnívá, že mají kontrolu nad informacemi, které sdílí. Čtěte více

Ericsson od Microsoftu koupí Mediaroom

15. 4. 2013. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Ericsson )
Společnost Mediaroom zajišťuje televizní vysílání, nachází se v Mountain View v Kalifornii a zaměstnává více než 400 pracovníků v různých částech světa. Ericsson se odkupem stane vůdčím poskytovatelem internetové televize a řešení pro více obrazovek, s podílem na trhu překračujícím 25 %. Čtěte více