Na pět minut s Antonínem Charvátem ze společnosti Eizo

7. 1. 2015. (redaktor: Reseller Magazine OnLine, zdroj: DCD Publishing)
S monitory Eizo pracuje Antonín Charvát již skoro 25 let. Začínal jako běžný uživatel a postupně to i díky své vášni pro zobrazovací techniku dotáhl až na post generálního ředitele českého zastoupení společnosti Eizo. Ve chvílích volna běhá, lyžuje, čte detektivky a čeká na dobu, kdy budeme chytré telefony používat i jako peněženku, klíče nebo dálkové ovládání různé další techniky.
Antonín Charvát, generální ředitel českého zastoupení společnosti Eizo

Jak jste se dostal k práci, kterou aktuálně vykonáváte a v čem spočívá její náplň?

Poprvé jsem se s monitory Eizo setkal již v roce 1991 v jedné pražské nemocnici, kde jsem ho dostal k dispozici jako inženýr-programátor. O dva roky později - v červnu 1993 - jsem nastoupil jako produktový manažer v rakouské společnosti Hayward, která působila v tehdejším Československu mimo jiné i jako oficiální dovozce a zástupce značky Eizo. Později společnost Hayward přešla pod americkou firmu Avnet, v jejíž české pobočce jsem kromě jiného zastával funkci ředitele divize Eizo. V roce 2012 firmy Avnet a Eizo ukončily spolupráci a došlo ke vzniku obchodního zastoupení Eizo v Evropě. Cílem bylo dosažení efektivnějšího využívání marketingových strategií a prostředků na evropském trhu, transparentní jednotná cenová politika a lepší úroveň přímé servisní podpory zákazníků.

Co je na této práci nejzajímavější a co Vás na ní těší?

Jako technicky založeného člověka mě vždy lákala nová zajímavá zařízení a to právě zejména v oblasti zobrazovací techniky. Když se mi tedy naskytla možnost pracovat s monitory Eizo, jako se špičkovým grafickým zobrazovačem, tak jsem toho samozřejmě musel využít. Nejvíce mě baví, že mohu být přímo u zrodu a vývoje nových technologicky zajímavých monitorů, které jsou dnes právem považovány za špičku. Těší mě, že si při jejich prodeji nemusíme nijak složitě vymýšlet argumenty, proč by si je měli zákazníci kupovat. Samozřejmě mě vždy zahřeje u srdce, když mě někdo ještě po letech užívání zakoupeného monitoru Eizo zavolá a sdělí mi, jak je s ním spokojen a jak dlouho jej už používá a přitom monitor dosud „drží“, aniž by vykazoval známky opotřebení.

Osobní část

Jak nejraději relaxujete a kde hledáte sílu a energii pro svou práci?

Nejrychleji zrelaxuji při nějaké pohybové aktivitě. Od jara do podzimu chodím několikrát týdně hned po ránu běhat. V zimě si zase rád zajedu s manželkou na lyže do rakouských Alp nebo italských Dolomitů.

Jak nejraději využíváte volný čas?

Četbou klasické detektivky.

Z jakých zdrojů čerpáte informace pro svůj soukromý i pracovní život? Měl byste nějaký, který by prodejcům mohl pomoci v jejich byznysu?

Z odborné literatury, která je zaměřená na oblast, ve které se chci zlepšovat. Nevyčerpatelným zdrojem informací jsou ovšem lidé kolem mě. Prostě jsem se za dlouhá léta v byznysu zřejmě naučil lépe vnímat a všímat si potřeb a chování ostatních lidí, což urychluje mé vlastní rozhodování.

Nejoblíbenější aplikace pro mobilní telefon/tablet?

Google s hlasovým ovládáním a Endomondo pro analýzu naběhaných kilometrů.

Pracovní část

Jaký konkrétní produkt Vaší společnosti byste vyzdvihl a proč?

Fascinují mě grafické foto-video monitory pro přesnou simulaci reprodukce obrazu – ať už jde o simulaci jiného zobrazovacího zařízení nebo simulaci tiskových dat nějaké tiskárny. Konkrétně jsem pyšný na to, že společnost Eizo je momentálně jediná, která vyrábí přesný zobrazovač s integrovaným kalibračním senzorem o úhlopříčce 27“ s rozlišením 2 560 x 1 440 a navíc nízkou provozní spotřebou 43 W v podobě modelu CG277.

Co podle Vás bude hýbat ICT trhem a co pro něj bude v následujících měsících nejvýznamnější?

Určitě to budou i nadále smartphony – jako přenosná zařízení nabízejí různé druhy komunikace a to nejen mezi lidmi, ale stále více i mezi člověkem a dalším zařízením (např. platebním terminálem). Zřejmě již není daleko doba, kdy chytrý telefon bude víceúčelové zařízení používané například i jako elektronická peněženka (tedy bezdotyková platební karta), elektronický klíč k otevírání dveří nebo jako dálkový ovladač jiných elektronických zařízení. Možná, že se již brzy dočkáme i chytrých telefonů obsahujících tak výkonné procesory, že umožní provoz pokročilých operačních systémů a po bezdrátovém připojení běžné klávesnice a monitoru poslouží též jako přenosný počítač s OS Windows nebo Mac OS X.

Co nového plánujete v nejbližší době pro prodejce?

Eizo uvedlo od března do října na trh devět nových modelů ve třech komerčně nejzajímavějších segmentech trhu: fotografických, herních a kancelářských monitorů. Došlo tedy ke kompletní obměně klíčových modelů a dá se říci, že ten, kdo se teprve nedávno – tedy před rokem – zabýval nabídkou monitorů Eizo, tak současné monitory již vlastě vůbec nezná a musel by si je prakticky znova kompletně nastudovat. Na otázku „Co je nového u Eiza?“ by se tedy dalo jednoduše odpovědět: „Všechno“.

Ale vážně: Z produktových novinek vyzdvihnu vzhledově zdařilé kancelářské modely EV2450/EV2455 s ultratenkým rámečkem o šířce jeden milimetr a herní displej Foris FS2434 s dvoumilimetrovým rámečkem, kdy obraz jakoby „vystupuje z prostoru“. Nemohu samozřejmě opomenout fotografický monitor CS240, který svou cenou do 20 000 Kč včetně DPH míří do „hobby“ segmentu, ale svou nadstandardní kvalitou a obrazovými parametry si nezadá s profesionálními modely pokročilejších řad CX a CG.

Máte partnerský program, a pokud ano, můžete ho v krátkosti představit?

Jistě – dobrá spolupráce s partnery je jedním ze základních kamenů stabilního růstu zájmu o monitory Eizo. Neudělujeme body za prodané monitory ani žádné jiné odměny nebo dárky za dosažené obraty, ale nabízíme našim partnerům jistotu, že prakticky celý zisk utržený z prodeje monitorů Eizo mohou bez rizika využít pro své další podnikání, protože díky vysoké spolehlivosti monitorů Eizo a silnému servisnímu zázemí místního zastoupení včetně technické podpory není nutné část zisku „odkládat“ pro řešení reklamací, zákaznické podpory, logistiky atd.

V případě projektových zákazníků jsme díky skladu přímo v ČR schopni pomoci s rychlým dodáním náhradních monitorů po dobu případné opravy. Na vyžádání dodáme v elektronické podobě marketingové materiály pro zvýšení prodeje. Díky silné marketingové podpoře na celoevropské úrovni a díky již tradičně silné komunitě uživatelů monitorů Eizo (v ČR a na Slovensku jsme již prodali přes 100 000 monitorů) není ze strany prodejců nutné vynakládat vysoké náklady na propagaci značky. O její povědomí se totiž starají jednotlivé pobočky v příslušném regionu. 

Box o osobě
Firma:Eizo
Aktuální pozice:generální ředitel české pobočky
Předchozí zaměstnání:ředitel divize Eizo v Avnetu
Kontakt:Antonin.Charvat@eizo.com
Štítky: 
Rozhovory, Eizo

Podobné články

Martina Vlčková (SWS): Jsme silnější

18. 12. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Jak se změnil tradiční český distributor po akvizici skupinou ALSO? Které trendy momentálně SWS sleduje a co chce nabízet svým partnerům, to nám prozradila žena v čele této společnosti Martina Vlčková, CCO SWS. Čtěte více

Klára Janečková (OKI): Osobní přístup je stále důležitý

12. 12. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Klára Janečková je v české pobočce OKI Europe obchodní manažerkou zaměřenou na sektor open channel, tedy převážně na resellery bez smluvního vztahu s OKI. Zároveň pomáhá rozvíjet tento sektor i v dalších evropských zemích. V letošním roce se stala součástí obchodního týmu OKI, který vede Jan Denkstein a o resellery v něm pečují obchodníci Miroslav Pávek, Jiří Sojka a Pavel Míka. Čtěte více
Marcin Gaczor, business development manažer v Kingstonu

Marcin Gaczor (Kingston): Distributorům a resellerům zůstáváme věrní

3. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a Kingston)
S Marcinem Gaczorem, business development manažerem společnosti Kingston, který má na starosti zastoupení značky na českém a slovenském trhu, jsme hovořili o nejnovějších trendech v segmentu operačních pamětí a úložišť. Zásadních novinek, které Kingston v nedávné době představil, nebo které brzy uvede na trh, je přitom více než dost… Čtěte více

Zuzana Švecová (Cisco): Dívejte se na bezpečnost očima koncového zákazníka

19. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: DCD Publishing)
Zuzana Švecová je od září novou generální ředitelkou české pobočky společnosti Cisco. V rozhovoru jsme probrali nejen její jedenáctileté působení ve firmě, ale i priority v nové roli či technologické novinky v portfoliu Cisco. Čtěte více