Kasa: Pod stromek tablet či smartphone

5. 11. 2014. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Kasa.cz)
Téměř polovina dotázaných Čechů by si na Vánoce přála elektroniku, třetina oblečení, kosmetiku nebo sportovní vybavení a necelá čtvrtina knihu nebo jiný kulturní zážitek. Pouze zhruba 1 % obdarovaných potěší coby vánoční dárek potraviny a nápoje.
Foto: Freeimages.com

Vyplývá to z průzkumu, který v říjnu provedla Kasa.cz a dále z něj vyplynulo, že oproti loňsku klesl počet Čechů, kteří hodlají platit za dárky hotově. Zatímco každý třetí Slovák má v úmyslu nechat nákup dárků až na prosinec, z Čechů to má v plánu pouze pětina.

Osm z deseti dotázaných předpokládá, že jejich Vánoce budou tento rok na dárky stejně bohaté jako loni. Bohatší nadílku v porovnání s loňskem očekává pouze necelých sedm procent Čechů, na Slovensku je to o 3 % respondentů více. V objemech financí to pak znamená, že méně než dva tisíce korun má v úmyslu utratit za nákup vánočních dárků necelá 4 % lidí v České republice, částku 2-5 tisíc korun do svých nejbližších investuje přibližně 36 % našich spoluobčanů a 5-10 tisíc je na nákupy odhodlána použít bezmála polovina všech dotazovaných. 15 % respondentů pak nakoupí dárky za 10 a více tisíc.

Za nákupy se většina účastníků průzkumu plánuje vydat stejně jako minulý rok v listopadu. V Čechách, na Moravě a ve Slezsku to má v úmyslu více než 60 % zákazníků, na Slovensku přibližně o 5 % méně. Každý třetí Slovák však hodlá nechat nákup dárků až na prosinec, z Čechů chce v prosinci nakupovat pouze pětina. Nákup na poslední chvíli bude riskovat asi 5 % Čechů a 7 % lidí na Slovensku. Zhruba 16 % Čechů, resp. 18 % Slováků pak plánuje počkat s nákupem až na povánoční výprodeje. Valná většina zákazníků (70 % Čechů a 62 % Slováků) přitom plánuje nakupovat vánoční dárky on-line, přičemž preferuje osobní odběr před doručením kurýrní službou či Českou poštou.

„Oproti loňskému roku klesl počet Čechů, kteří chtějí platit za nákup hotově - loni to bylo více než 40 % respondentů, letos sotva třetina,“ uvedla Andrea Čižmářová, ředitelka Kasa.cz a dodala: „Souvisí to bezpochyby s větší důvěrou zákazníků směrem k e-shopu i k novým způsobům plateb.“ Na splátky plánuje vánoční zboží pořídit jen asi 1,5 % Čechů a 2 % Slováků.

Z průzkumu také vyplývá, že zhruba 10 % Čechů a 14 % Slováků zohledňuje při nákupu dárku především cenu. Mnohem důležitější je pro ně přání obdarovaného, jeho případné překvapení či praktičnost daru.

Štítky: 

Podobné články

E-shopy jedou naplno, vánoční prodeje potvrzují meziroční růst české e-commerce

18. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona má pro e-shopy dva vrcholy – Black Friday a období po 10. prosinci. A obě tato období potvrzují, že česká e-commerce letos zaznamená meziroční růst prodejů. Ten by měl podle dosavadních výsledků být vyšší než pět. Celkem se vánoční obraty můžou podle Asociace pro elektronickou komerci blížit až k 70 miliardám korun. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více