Geis zefektivňuje skladovou logistiku díky technologii Pick-by-Voice
Celá skupina Geis má bohaté zkušenosti s technologiemi, jako jsou Pick-by-Voice, Pick-by-Light, Google Glass a mnohými dalšími. Pružně je zavádí tam, kde přinesou zvýšení efektivity a zlepší pracovní procesy. Rozhodli se tedy využívat Pick-by-Voice i v projektu pro dlouholetého klienta na Ostravsku. Jsou totiž přesvědčeni, že i zde přinese významné výhody. Dle prvních propočtů by se produktivita při vychystávání zboží měla zvýšit o 8 – 10 %.
V pilotní fázi bude v projektu nasazeno deset zařízení, ale vzhledem k univerzálnosti Pick-by-Voice a jejímu potenciálu je pravděpodobné, že jejich počet v budoucnu naroste. Implementace technologie je nastavena tak, aby ji bylo možné přizpůsobit a aplikovat na různé logistické projekty.
Výhody Pick-By-Voice v provozu
Pavel Křížek, ředitel logistiky Geis CZ, poukázal na důležitý benefit této technologie: „Díky Pick-by-Voice mohou naši operátoři pracovat bez nutnosti použití skenerů, což zjednodušuje proces a snižuje možnost chyb. Mají volné ruce a mohou pracovat efektivněji.“ I zaškolení zaměstnanců je díky Pick-By-Voice jednodušší a rychlejší.
Jak funguje Pick-by-Voice?
Pick-by-Voice umožňuje operátorům komunikovat se skladovým systémem prostřednictvím hlasových pokynů. Pracovníci jsou vybaveni sluchátky s mikrofonem a reproduktorem. Systém je prostřednictvím nich naviguje po skladu a určuje, jaké zboží mají pickovat a kde se nachází. Operátor následně hlasově pokyn potvrdí. Během procesu jsou data o výběru produktů zaznamenávána do skladového systému a ten řídí následné úkony tak, aby efektivita celého procesu byla co největší. Samozřejmostí je i několik jazykových mutací, aby práci zvládli pracovníci z různých zemí.
I samotní operátoři si zařízení chválí. Projektový manažer logistiky Tomasz Wzientek to potvrdil: „Byl jsem mile překvapen z pozitivních reakcí skladových manipulantů, kteří na vlastní kůži zjistili její výhody a ověřili si, že je skutečně přínosem.“
IT pomáhá hladkému fungování
Pick-by-Voice v ostravském provozu využívá rozhraní API, prostřednictvím kterého komunikuje s externím systémem dodavatele tohoto nového řešení. IT specialisté Geis vyvinuli datové napojení na tento systém a proces předávání vstupních informací do něj – skladové operace, artikly, počty atd. Díky tomu je tok dat i informací plynulý bez zbytečných prodlev.