CZC.cz v roce 2015 s tržbami téměř tři miliardy korun
Údaje o tržbách vyplývají z předběžných hospodářských výsledků před auditem finančních výkazů za rok 2015. „Vedle růstu tržeb se nám v uplynulém roce dařilo navyšovat také tržní podíly, a to ve všech měřených kategoriích. V porovnání s našimi konkurenty v příslušném prodejním kanálu jsme v IT rostli více než čtyřikrát rychleji, přičemž internetový trh jako celek v hodnotě dokonce klesal,“ uvedla na základě statistik GfK Jitka Dvořáková, generální ředitelka CZC.cz.
Největší podíl na tržbách minulého roku mají již tradičně mobilní telefony, notebooky, televize, tablety a grafické karty. „Skokanem roku 2015 se stala nositelná elektronika. Prodeje fitness náramků, chytrých hodinek a dalších zařízení, která pomáhají lidem udržet krok se zdravým životním stylem, vzrostly o více než 200 %,“ sdělil Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz. Nejsilnějším měsícem roku se stal prosinec, samotným vrcholem vánoční nákupní horečky pak čtvrtek 17. 12. 2015.
Největší investice do logistiky v historii CZC.cz
Největší investice v minulém roce společnost vložila do logistiky. „Ze skladu o velikosti 1700 m2 jsme se přestěhovali do logistických prostor o velikosti 5 000 m2, které nám umožňují zákazníkům nabídnout širší portfolio zboží k okamžitému dodání,“ uvedl ke stěhování Pilský. Letos chce CZC.cz zahájit pilotní testování služby doručení v den objednání.
Celkem společnost za rok 2015 vyexpedovala téměř 1 800 000 kusů zboží a vyřídila přes 900 000 objednávek. Většinu z nich si zákazníci vyzvedli osobně. „Možnost bezplatného osobního odběru na jedné z 66 poboček po celé České republice stabilně využívá přibližně 80 % zákazníků CZC.cz,“ sdělil Kamil Demuth, marketingový ředitel CZC.cz.
Každý pátý zákazník přijde z mobilu nebo tabletu
Web CZC.cz za minulý rok v průměru zaznamenal více než 100 000 návštěv denně. Každý pátý zákazník přitom přišel z chytrého telefonu nebo tabletu, pro které e-shop CZC.cz v minulém roce přizpůsobil svůj web nasazením responsivního designu. Vzhled a uspořádání stránek se tak automaticky přizpůsobuje velikosti obrazovky.
„Nakupování prostřednictvím mobilního telefonu nebo tabletu je pro zákazníky stále přirozenější, počet přístupů z těchto zařízení v minulém roce meziročně vzrostl o 80 %. Svůj podíl na tom nese nejen zvyšující se penetrace mobilních zařízení na českém trhu, ale také rostoucí počet telefonů s velkými úhlopříčkami a nasazení responsivní podoby webu, díky které je nakupování výrazně pohodlnější,“ vysvětlil Demuth.