CZC.cz v roce 2015 s tržbami téměř tři miliardy korun

19. 2. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: CZC.cz)
Prodejce počítačů a elektroniky CZC.cz zaznamenal v uplynulém roce nárůst tržeb o 21 % na 2,9 miliardy korun (bez DPH). Kontinuálně navyšovat tržby dvouciferným tempem se CZC.cz daří již pátým rokem v řadě. Firma zároveň obhájila ocenění MasterCard Obchodník s elektronikou 2015.

Údaje o tržbách vyplývají z předběžných hospodářských výsledků před auditem finančních výkazů za rok 2015. „Vedle růstu tržeb se nám v uplynulém roce dařilo navyšovat také tržní podíly, a to ve všech měřených kategoriích. V porovnání s našimi konkurenty v příslušném prodejním kanálu jsme v IT rostli více než čtyřikrát rychleji, přičemž internetový trh jako celek v hodnotě dokonce klesal,“ uvedla na základě statistik GfK Jitka Dvořáková, generální ředitelka CZC.cz.

Největší podíl na tržbách minulého roku mají již tradičně mobilní telefony, notebooky, televize, tablety a grafické karty. „Skokanem roku 2015 se stala nositelná elektronika. Prodeje fitness náramků, chytrých hodinek a dalších zařízení, která pomáhají lidem udržet krok se zdravým životním stylem, vzrostly o více než 200 %,“ sdělil Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz. Nejsilnějším měsícem roku se stal prosinec, samotným vrcholem vánoční nákupní horečky pak čtvrtek 17. 12. 2015.

Největší investice do logistiky v historii CZC.cz

Největší investice v minulém roce společnost vložila do logistiky. „Ze skladu o velikosti 1700 m2 jsme se přestěhovali do logistických prostor o velikosti 5 000 m2, které nám umožňují zákazníkům nabídnout širší portfolio zboží k okamžitému dodání,“ uvedl ke stěhování Pilský. Letos chce CZC.cz zahájit pilotní testování služby doručení v den objednání.

Celkem společnost za rok 2015 vyexpedovala téměř 1 800 000 kusů zboží a vyřídila přes 900 000 objednávek. Většinu z nich si zákazníci vyzvedli osobně. „Možnost bezplatného osobního odběru na jedné z 66 poboček po celé České republice stabilně využívá přibližně 80 % zákazníků CZC.cz,“ sdělil Kamil Demuth, marketingový ředitel CZC.cz.

Každý pátý zákazník přijde z mobilu nebo tabletu

Web CZC.cz za minulý rok v průměru zaznamenal více než 100 000 návštěv denně. Každý pátý zákazník přitom přišel z chytrého telefonu nebo tabletu, pro které e-shop CZC.cz v minulém roce přizpůsobil svůj web nasazením responsivního designu. Vzhled a uspořádání stránek se tak automaticky přizpůsobuje velikosti obrazovky.

„Nakupování prostřednictvím mobilního telefonu nebo tabletu je pro zákazníky stále přirozenější, počet přístupů z těchto zařízení v minulém roce meziročně vzrostl o 80 %. Svůj podíl na tom nese nejen zvyšující se penetrace mobilních zařízení na českém trhu, ale také rostoucí počet telefonů s velkými úhlopříčkami a nasazení responsivní podoby webu, díky které je nakupování výrazně pohodlnější,“ vysvětlil Demuth.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více