Covid-19 je historicky největším urychlovačem digitalizace

12. 11. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS)
Řada významných iniciativ v oblasti digitalizace neměla paradoxně na její rozvoj tak zásadní vliv, jako je letošní šíření nákazy covid-19. Jen v letošním roce do konce září přibylo 15 % nových klientů, kteří poprvé ve svém životě začali používat digitální služby nebo aplikace. Navíc 70 % těchto nových uživatelů má v úmyslu pokračovat v používání digitálních služeb i v budoucnu.

„Pravděpodobně jsme letos konečně dosáhli dlouho očekávaného bodu zlomu, kdy si většina zákazníků osvojí digitální služby jako svůj primární kanál pro nákup zboží a služeb. Stejně jako Dalibora přiměla nouze naučit se hrát na housle, tak i covid-19 dohnal řadu lidí k tomu, aby se naučili řešit své potřeby prostřednictvím počítače nebo mobilního telefonu. S tím přirozeně souvisí i prudký rozvoj digitalizace na straně firem, obchodníků, bank nebo státní správy,“ řekl Petr Šlajchrt ze společnosti SAS Institute ČR.

Nárůst digitalizace běhen koronavirové epidemie koreluje s rostoucí poptávkou po kvalitě a dobrých zkušenostech. Téměř polovina (49 %) zákazníků, kteří se zapojili do průzkumu, hodnotila zákaznickou zkušenost jako důležitější než nízké ceny a slevy. Kromě toho 61 % dále uvedlo, že je ochotno zaplatit více za produkty a služby od podniků, které jim poskytly dobrou zákaznickou zkušenost v minulosti. To vše zní pozitivně, ale příběh má i další stránku. 34 % zákazníků nyní říká, že by se vzdali dodavatele už po první špatné zákaznické zkušenosti.

„V digitálním světě je pro spotřebitele mnohem snazší změnit dodavatele potravin nebo oblečení, ale také svou banku, pojišťovnu, poskytovatele energie nebo telefonního operátora, tedy společnosti, které se spoléhají na dlouhodobé vztahy se svými zákazníky,“ poukázal Petr Šlajchrt na fakt, že díky masivní digitalizaci služeb dojde s velkou pravděpodobností k zásadním změnám v chování klientů i v doposud poměrně rigidních segmentech.

Průzkumu společnosti SAS proběhl na vzorku více než 10 000 spotřebitelů z celé Evropy, Středního východu a Afriky. Výsledky byly porovnávány s obdobným průzkumem z minulého roku.

Podobné články

Konica Minolta a Nintex: Výhody automatizace procesů

12. 11. 2024. (redaktor: Michala Benešovská, zdroj: Konica Minolta)
Filip Steiger, expert na automatizaci z Konica Minolta, nám v rozhovoru vysvětlil, jak digitalizace a automatizace firemních procesů pomocí nástroje Nintex může výrazně zvýšit efektivitu firemních operací. Dozvíte se, proč je automatizace klíčová právě teď a komu je určena. Čtěte více

Asseco představilo širokou škálu inovací

30. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Asseco Solutions )
Od zlepšování zákaznické zkušenosti až po analýzu regálů v obchodech. Od chytrých platebních služeb po inteligentní boty. Asseco představilo inovativní projekty v oblasti cloudu a umělé inteligence (AI), které byly dodány klientům z mnoha zemí Evropy. Čtěte více

Arrow nabídne digitální pracovní platformy Omnissa

29. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Arrow ECS)
Společnost Arrow Electronics podepsala celoevropskou smlouvu s poskytovatelem digitálních pracovních platforem Omnissa. Arrow tak bude svým partnerům poskytovat přístup k digitálním pracovním platformám na bázi AI, které se přizpůsobují způsobu práce uživatelů a současně optimalizují bezpečnost, IT provoz i náklady. Čtěte více

Jak digitalizují malé a střední podniky v Česku? Spoléhají na nové technologie v čele s AI agenty

22. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Pipedrive)
Malé a střední podniky se v České republice, potažmo v celé Evropě, potýkají s řadou problémů. Kromě stále zmiňovaných regulací a byrokracie tu jsou ale další významné faktory. Mezi ně patří složitější přístup ke kapitálu nebo problémy s adopcí technologií. Právě technologie přinášejí způsoby, jak růst rychleji navzdory nedostatku zdrojů i pracovních sil. Čtěte více