SAS

Etické využívání dat je předpokladem rozvoje umělé inteligence

20. 3. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS)
Trh s generativní umělou inteligencí (GAI) poroste podle odhadu společnosti SAS meziročně o 34 %. Do roku 2030 dosáhne objemu 110 miliard dolarů. Generativní umělá inteligence je označení, které se používá k popisu jakéhokoli typu umělé inteligence (AI), kterou lze použít k vytvoření textu, obrázků, videa, zvuku, kódu nebo syntetických dat. Čtěte více

Rok 2023 podle SAS: AI na míru, syntetická data a cloudová analytika

16. 12. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS)
Globální výkyvy podnítily dynamický rozvoj inovací v oblasti analytiky a umělé inteligence (AI). V roce 2023 lze očekávat pokračování obchodní transformace řízené tržními a technologickými změnami. Obory jako blockchain, e-sporty nebo simulace přimějí i tradiční odvětví změnit svou tvář. Na druhou stranu bude mít vývoj některých technologií stále větší dopad na podniky i celou společnost. Čtěte více

SAS zjednodušuje dostupnost datových analýz, strojového učení i umělá inteligence

19. 10. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS)
Systém SAS Viya na Microsoft Azure poskytuje zákazníkům okamžitý přístup k nástrojům pro analýzu dat a strojové učení. Je k dispozici v mnoha jazykových verzích a zahrnuje také rozsáhlé výukové centrum. Čtěte více

České firmy se propadají ve využívání umělé inteligence

17. 6. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS Institute)
Aktuální data Eurostatu přinesla pro českou ekonomiku další nepříjemnou zprávu. Umělá inteligence, která se stává jedním z hlavních nástrojů v rozvoji a zvyšování konkurenceschopnosti ve firemním sektoru, je u českých firem na pokraji zájmu. Podíl tuzemských společností, které tuto technologii využívají, je hluboko pod průměrem Evropské unie. Čtěte více

Hlavní slovo v oblasti zákaznické zkušenosti přebírá umělá inteligence a analýza dat

4. 4. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS)
Z nedávného výzkumu pro společnost SAS vyplývá, že téměř 50 % podniků ze sektorů finančních služeb, maloobchodu a IT a telekomunikací plánuje během příštích dvou let zvýšit své investice do technologií monitorujících a podporujících zákaznické zkušenosti o více než 25 %. Přibližně 10 % firem plánuje zvýšit své investice o více než 75 % a některé dokonce plánují investice zdvojnásobit. Čtěte více

Trendy v oblasti umělé inteligence a analýzy dat pro rok 2022

21. 1. 2022. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS)
Jak to lidstvo běžně dělá, začíná si zvykat na koronavirus a podivný nový normál. S přijetím této skutečnosti se ale vrací původní starosti – klimatické změny, počítačové viry, energetická krize, bezpečnostní situace. Co přinese rok 2022? Vymyslí lidstvo řešení těchto problémů? Čtěte více

Česko mezi státy EU dominuje v zavádění umělé inteligence

29. 11. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS Institute)
Podle výsledků Indexu digitální ekonomiky a společnosti Digital Economy and Society Index (DESI) za rok 2021 se Česko mezi 27 členskými státy EU řadí na 18. místo, a tedy oproti roku 2020 si o jedno místo pohoršilo. Lépe si ČR vede v integraci digitálních technologií, kde zaujímá 15. příčku. Dominuje ale v oblasti AI, kde s přehledem obsadila první pozici. Čtěte více

České firmy zaostávají ve využívání umělé inteligence

14. 10. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS Institute)
Využívá umělé inteligence u českých firem je pod průměrem Evropské unie. Podle aktuálních dat Eurostatu využívá umělou inteligenci v České republice šest procent firem s více než deseti zaměstnanci. Evropský průměr je sedm procent. Přitom intenzivnější nasazování technologií AI podporuje nejen ekonomický růst, ale i konkurenceschopnost podniků. Čtěte více

Osm předpovědí společnosti SAS: Digitalizace je a bude klíčem

2. 2. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS)
Digitalizace je a bude hybatelem k řešení jakýchkoli ekonomických, zdravotních, ekologických nebo sociálních výzev. V tomto procesu není návratu. Jaké trendy tedy můžeme v roce 2021 očekávat? S čím počítat a na co se připravit? Čtěte více

Zákazníci chyby neodpouštějí

12. 1. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: SAS Institute)
Mezinárodní průzkum společnosti SAS na vzorku 10 tisíc zákazníků odhalil některé zajímavosti v chování při nákupu produktů a služeb během současné epidemie covid-19. Klíčová je při nárůstu digitálního nakupování zejména zákaznická zkušenost. Například třetina zákazníků (34 %) „skončí“ se svým obchodníkem hned po první negativní zkušenosti. Čtěte více

Stránky

Celkem 17 záznamů