Co zákazníci chtějí od vašeho e-shopu

27. 8. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: APEK)
Podle Asociace pro elektronickou komerci (APEK) jsou pro spotřebitele nakupující na internetu při výběru e-shopu kromě významného faktoru ceny důležité také přehledné informace o zboží a především jasné sdělení o skladové dostupnosti.
Foto: Sxc.hu

Z výsledků studie vyplývá, že při nákupu v e-obchodě nejvíce zákazníci ocení kompletní informace o produktu včetně galerie obrázků. Dobře popsané informace u jednotlivých výrobků pokládá za důležité 91 % zákazníků, kvalitní fotografie jsou klíčové pro 87 % nakupujících.

„Nakupující vnímají obchod jako celek včetně jeho vzhledu a všech nabízených služeb. Stále více si například všímají odpovídajících informací o dostupnosti zboží a následného dodržení termínů pro doručení, důležitým aspektem je mimo jiné doporučení konkrétního obchodu od známých. Pozitivní zkušenosti jiných zákazníků lákají stále nové a nové nakupující,“ řekl Jan Vetyška, výkonný ředitel APEK.

Podle zveřejněných výsledků studie by měli provozovatelé e-shopů věnovat velkou pozornost skladové dostupnosti zboží a jeho včasnému dodání. Důraz na pravdivé informace o dostupnosti totiž klade 90 % respondentů. A že nakupující sledují nejen cenu samotného zboží, ale také celkovou sumu vydanou na nákup, dokazuje velký důraz kladený na nabídku dopravy zdarma – tu vnímá jako významný faktor 86 % dotazovaných zákazníků internetových obchodů.

Obrazová galerie:
Štítky: 

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Češi v létě na internetu utráceli dosud nejvíc z celého roku 2024

23. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Skoro každý třetí Čech, který je uživatelem internetu, si během letních měsíců objednal některou ze služeb on-line. V červenci to přitom bylo v průměru za více než osm tisíc korun, což je letošní jednoznačný rekord. Spotřebitelé v létě utráceli nadstandardně také v e-shopech. Čtěte více

Nejvíce on-line služeb Češi letos objednali v červnu

30. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Nákup služeb v on-line prostředí provedlo nejvíce spotřebitelů v dosavadním průběhu roku. Podle pravidelného výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to v červnu bylo více než 28 % internetových uživatelů. V předchozích měsících byla obvyklá hodnota o tři až čtyři procentní body nižší. Čtěte více