Češi v létě na internetu utráceli dosud nejvíc z celého roku 2024

23. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Skoro každý třetí Čech, který je uživatelem internetu, si během letních měsíců objednal některou ze služeb on-line. V červenci to přitom bylo v průměru za více než osm tisíc korun, což je letošní jednoznačný rekord. Spotřebitelé v létě utráceli nadstandardně také v e-shopech.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se od začátku roku 2024 ptá internetových nakupujících, zda vůbec a případně kolik korun přibližně v daném měsíci utratili za zboží a kolik za služby, které objednali on-line. „Byli jsme zvědaví na výsledky během letních prázdnin, které jsou v průběhu celého roku naprosto specifické. Ukázalo se, že především v červenci Češi objednávali služby prostřednictvím internetu. A to za nejvyšší částky od letošního ledna,“ okomentoval výsledky výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Průměrná útrata za služby byla v červenci více než 8 100 Kč, přičemž spotřebitelé nejvíce objednávali z kategorií souvisejících s dovolenou. Srpen už byl v tomto směru o poznání klidnější.

Výdaje na zboží v e-shopech byly v létě také nadstandardní

Že se on-line prodeji po slabších letech opět daří potvrdil výzkum mezi spotřebiteli i v oblasti prodeje zboží. Alespoň jeden balíček si v červenci i srpnu objednalo 84 % internetových zákazníků. Ti v průměru udělali 3,75 nákupů a celkem utratili 4 728 Kč (v červenci), resp. 4 715 Kč (v srpnu). To znamená opět nejvyšší měsíční výdaje z celého roku.

Češi nakupují v e-shopech rádi, o prázdninách obvykle vybavení na dovolenou, ale také například vybavení pro děti do školy. V každém případě sledujeme od začátku roku pozitivní vývoj, pokud jde o útraty spotřebitelů a vše nasvědčuje tomu, že se e-commerce vrátila na cestu růstu,“ zhodnotil Vetyška.

Metodika

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejňuje nejzajímavější výstupy z výzkumu pravidelně každý měsíc. Výzkum byl proveden prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSOLUTION na vzorku 1 063 respondentů.

Štítky: 

Podobné články

Transformace sociálních sítí na vlivné obchodní nástroje nabírá na obrátkách

29. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: LCG New Media)
Rok 2024 se ve světě digitálního marketingu a online obchodu jeví jako průlomový. Sociální sítě, které začaly jako jednoduchý nástroj pro navazování kontaktů, se postupně transformovaly v mocné obchodní nástroje. Čím je tento vývoj způsoben a jak ho využít pro zvýšení firemních zisků vysvětlují experti z agentury LCG New Media. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více