Češi v létě na internetu utráceli dosud nejvíc z celého roku 2024
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se od začátku roku 2024 ptá internetových nakupujících, zda vůbec a případně kolik korun přibližně v daném měsíci utratili za zboží a kolik za služby, které objednali on-line. „Byli jsme zvědaví na výsledky během letních prázdnin, které jsou v průběhu celého roku naprosto specifické. Ukázalo se, že především v červenci Češi objednávali služby prostřednictvím internetu. A to za nejvyšší částky od letošního ledna,“ okomentoval výsledky výzkumu výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Průměrná útrata za služby byla v červenci více než 8 100 Kč, přičemž spotřebitelé nejvíce objednávali z kategorií souvisejících s dovolenou. Srpen už byl v tomto směru o poznání klidnější.“
Výdaje na zboží v e-shopech byly v létě také nadstandardní
Že se on-line prodeji po slabších letech opět daří potvrdil výzkum mezi spotřebiteli i v oblasti prodeje zboží. Alespoň jeden balíček si v červenci i srpnu objednalo 84 % internetových zákazníků. Ti v průměru udělali 3,75 nákupů a celkem utratili 4 728 Kč (v červenci), resp. 4 715 Kč (v srpnu). To znamená opět nejvyšší měsíční výdaje z celého roku.
„Češi nakupují v e-shopech rádi, o prázdninách obvykle vybavení na dovolenou, ale také například vybavení pro děti do školy. V každém případě sledujeme od začátku roku pozitivní vývoj, pokud jde o útraty spotřebitelů a vše nasvědčuje tomu, že se e-commerce vrátila na cestu růstu,“ zhodnotil Vetyška.
Metodika
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) zveřejňuje nejzajímavější výstupy z výzkumu pravidelně každý měsíc. Výzkum byl proveden prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSOLUTION na vzorku 1 063 respondentů.