Nejvíce on-line služeb Češi letos objednali v červnu

30. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Nákup služeb v on-line prostředí provedlo nejvíce spotřebitelů v dosavadním průběhu roku. Podle pravidelného výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) to v červnu bylo více než 28 % internetových uživatelů. V předchozích měsících byla obvyklá hodnota o tři až čtyři procentní body nižší.

Větší zájem o nákup služeb prostřednictvím on-line prostředí jsme v červnu očekávali. Češi si na internetu zajišťují jak ubytování či dopravu, tak i například pojištění na cesty. Dovolené jsou podle našeho názoru hlavní motivací pro aktuální nárůst,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. „Zájem o služby mezi spotřebiteli sledujeme, stejně jako další údaje, pravidelně každý měsíc od začátku roku. Zatímco například v dubnu a květnu se pohyboval počet zákazníků poskytovatelů služeb mezi 24 a 25 %, v červnu to bylo přes 28 %.“ Průměrná útrata za služby přitom byla na základě vyjádření respondentů výzkumu 5 764 Kč.

Ekonomická situace domácností je stabilizovaná, za zboží na internetu Češi ve druhém čtvrtletí utráceli víc než na začátku roku

APEK se podruhé v letošním roce ptal internetových zákazníků, jak vnímají svoji ekonomickou situaci. Jako velmi dobrou ji označilo 9,1 %, jako dobrou 35,8 % a jako dostatečnou 42,4 %. „Vnímání vlastní ekonomické situace je z pohledu našich zákazníků velmi podobné jako v prvním čtvrtletí. Podle mého názoru jde o pozitivní zprávu, kterou navíc doplňují data o nákupech zboží i služeb,“ doplnil Jan Vetyška. Alespoň jeden nákup zboží v e-shopech udělalo v červnu 85,4 % uživatelů internetu, kteří v průměru za celý měsíc utratili více než 4 300 korun. „Ve druhém čtvrtletí je počet nakupujících i průměrná útrata vyšší, než tomu bylo v prvním kvartálu. Potvrzuje to, že se české e-commerce opět daří a prodeje rostou,“ uzavřel Vetyška.

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) nejzajímavější výstupy z výzkumu zveřejňuje pravidelně každý měsíc. Výzkum byl proveden prostřednictvím internetového sběru (CAWI) agenturou Nielsen ve spolupráci s agenturou ResSOLUTION na vzorku 1 074 respondentů.

Štítky: 

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Češi v létě na internetu utráceli dosud nejvíc z celého roku 2024

23. 9. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Skoro každý třetí Čech, který je uživatelem internetu, si během letních měsíců objednal některou ze služeb on-line. V červenci to přitom bylo v průměru za více než osm tisíc korun, což je letošní jednoznačný rekord. Spotřebitelé v létě utráceli nadstandardně také v e-shopech. Čtěte více

Češi v dubnu utratili za zboží na e-shopech výrazně více než v předchozích měsících

16. 5. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Jak vyplynulo z pravidelného měsíčního výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK), utratili Češi nakupující v internetových obchodech za zboží v průměru 4 714 Kč. To je přibližně o sedm set korun více, než tomu bylo v předchozích měsících prvního čtvrtletí. Oproti březnu se zvýšila také průměrná on-line útrata za služby, která dosáhla 6 111 Kč. Čtěte více