České firmy a sociální média
„Většina respondentů (56,9 %) uvedla, že se meziročně význam sociálních sítí ve sféře jejich zájmu zvýšil. Důležitost blogosféry vzrostla pro 31,5 % firem,“ řekl koordinátor průzkumu Tomáš Jelínek z DBM.
Sociální sítě mají podstatný význam pro 65,1 % firem a organizací, blogosféra je důležitá jen pro 26,7 %. Na sociálních sítích komunikuje 79 % podniků a organizací zastoupených v průzkumu. Blogery oslovuje 27,6 % z nich a jejich struktura odpovídá vnímání blogerů podle předchozího výzkumu Blogbarometr 2015. Jde především o firmy ze sektoru FMCG, služby, maloobchod a organizace, které jsou aktivní v kultuře.
Průzkum proběhl jako doplněk širšího projektu IPREX Blogbarometer 2015, který je zaměřen na názory blogerek a blogerů. Podle letošních výsledků se meziročně projevila v české blogosféře vyšší aktivita firem. Tento závěr byl testován dotazováním komunikačních odborníků z podnikového a veřejného sektoru. Většina respondentů (61,5 %) byla z firem a organizací nad 250 zaměstnanců.
Údaje vyplývají z výsledků dotazování mezi 207 marketingovými a PR odborníky, které provedla agentura Donath Business & Media (DBM) ve spolupráci s poradenskou agenturou MR. Think (Market Research Think).
Kompletní výsledky studie naleznete v příloze.
Příloha | Velikost |
---|---|
![]() | 120.49 KB |