Češi si na zahraničních e-shopech oblíbili platbu kartou

3. 3. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: Visa)
Statistiky Visa ukazují, že Češi využívají platební karty Visa každým rokem stále více. Nárůst objemu útrat kartami lze sledovat jak u plateb v kamenných prodejnách, tak ve sféře e-commerce. Vloni Češi na zahraničních e-shopech zaplatili kartou Visa zhruba 8,7 miliardy korun.
Foto: Freeimages.com

V porovnání s předchozím rokem vzrostly celkové útraty Čechů kartou o 17 %. Nejvíce jsme utráceli na britských e-shopech (40 % z celkových útrat), amerických (8 %) a irských (7 %). V porovnání s rokem 2015 zaznamenala loni markantní nárůst tržeb irská e-commerce (o 43 %), dále pak americká (o 19 %).

„Nákupů na zahraničních e-shopech viditelně přibývá. V oblasti e-commerce jsme jistější, dobře se orientujeme a naše případné obavy z placení kartou online s množstvím pozitivních zkušeností postupně mizí. Díky široké nabídce může český spotřebitel porovnávat parametry a vybrat si tu nabídku, která mu nejlépe vyhovuje. Kouzlo on-line nakupování je v rychlosti a dostupnosti. Naší rolí je zajistit, aby i placení kartou bylo rychlé, pohodlné a bezpečné,“ řekl Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa pro Česko a Slovensko.

Co se týká výjezdů do zahraničí, Češi nejčastěji platí kartami Visa u našich sousedů. Konkrétně na Slovensku v loňském roce utratili zhruba 1,7 miliardy korun (60,6 milionů eur), což je 11 % z celkových útrat v zahraničí. V těsném závěsu se drží Německo (60,5 milionu eur), které patří dlouhodobě mezi oblíbené nákupní destinace Čechů. Na třetím místě je pak Rakousko s útratami ve výši 1,5 miliardy korun (52 milionů eur).

Štítky: 

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více