Během pandemie byla uzavřena pětina výdejních míst

21. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: GLS)
Pandemie koronaviru na dlouhé měsíce utlumila společenský i ekonomický život po celé zemi a výrazně zasáhla také kamenné prodejny, které zároveň slouží jako výdejní místa pro logistické firmy. Pětina z nich měla úplně zavřeno. I přesto provozovatelé vidí situaci poměrně optimisticky a další propady tržeb v souvislosti s možnou druhou vlnou neočekávají.

Kamenné prodejny i přes propady tržeb v prvním pololetí vidí situaci poměrně optimisticky. Dva ze tří provozovatelů výdejních míst v České republice očekávají stabilizaci v druhé polovině roku a 17 % dokonce předpokládá nárůst tržeb. I přes výrazná vládní opatření během koronavirové pandemie mohla více než polovina provozoven (55 %) pokračovat ve své hlavní činnosti, i když 28 % s jistým omezením, např. zboží prodávali pouze přes okénko a ve zkrácené době. Zcela zavřeno měla necelá pětina provozoven (18 %), jednou z nich byla prodejna s postelemi a matracemi NO+BL v Plzni, která provozuje výdejní místo GLS ParcelShop. „Během mimořádného stavu jsme měli zavřeno, což se zásadně projevilo na našich tržbách. I přes zhoršující se situaci s počtem nakažených se podzimu neobáváme a věříme, že k dalšímu uzavření nedojde a budeme se moci spolehnout i na podporu za provozování výdejního místa balíků u přepravce GLS, se kterým spolupracujeme již čtvrtým rokem,“ uvedla Pavlína Krýslová, majitelka NO+BL Plzeň.

Jako nejčastější záchranné opatření uváděly provozovny jednání o odpuštění nájmu (29 %), 14 % pak využilo kurzarbeitu a 11 % muselo sáhnout ke snižování platů. Pouze tři procenta respondentů bylo nuceno propouštět. Téměř třetina provozovatelů však uvádí, že nemusela žádná záchranná opatření přijímat, protože jim tržby výrazně neklesaly.

Přilákat lidi do prodejny je největším benefitem

Výdejní místa balíkových přepravců profitují především ze zvýšeného počtu příchozích zákazníků do prodejny, uvádí to čtyři z pěti kamenných prodejen (77 %). Dvě pětiny (40 %) provozoven považují za výhodný dostatečný příjem z provozu výdejního místa pro konkrétního přepravce a pětina vnímá jako výhodu možnost výdělku za balíky přijímané k odeslání. Možnost odesílat vlastní zboží se slevou uvádí jako hlavní výhodu 21 % dotázaných. Provozovatelé výdejních míst naopak neradi komunikují s nespokojenými příjemci balíků (30 %). Necelá pětina pak za velkou nevýhodu považuje časovou zátěž na úkor vlastního prodeje, respektive vysokou zátěž před Vánoci. Podobný počet uvádí problémy se skladováním a nutnost pracovat s nadrozměrnými a těžkými balíky.

Většina provozoven u všech balíkových přepravců počítá s činností výdejního místa i do budoucna (73 %), další za předpokladu zvýšení odměny (24 %). „Velice nás potěšilo, že hodnocení od výdejních míst GLS je u těchto otázek nadprůměrné a naši partneři jsou se spoluprací s GLS i stávajícími podmínkami spokojeni,“ uvedl Pavel Včela, ředitel GLS Česká republika.

Informace vyplývají ze sociologického průzkumu balíkového přepravce GLS, do kterého se zapojilo na 150 kamenných prodejen, které provozují výdejní místa pro různé přepravce napříč Českou republikou.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více