Používání generativní AI letos povede k 38% růstu tržeb
Výjimečným problémem, který z výzkumu vyšel najevo, byla otázka, kdo podpoří zavedení GenAI, přičemž 90 % účastníků průzkumu uvedlo, že budou potřebovat pomoc s jejím začleněním do svých procesů, a 68 % věří, že tato podpora bude pocházet od IT oddělení jejich organizace. Zatímco IT oddělení má odborné znalosti v oblasti funkčních prvků technologií, organizace by měly při implementaci obchodních procesů založených na GenAI zvážit širší škálu možností podpory.
Integrace je hlavní výzvou pro přijetí GenAI, přičemž 92 % respondentů očekává, že se setká s obtížemi. V návaznosti na to je mezi třemi hlavními překážkami uvedeno školení (68 %), bezpečnost (63 %) a dodržování předpisů (61 %).
Jasné rozdělení mezi mladšími a staršími prodejními profesionály
Mezi mladšími a staršími prodejními profesionály panoval zřetelný rozdíl v tom, jaké jsou nejlepší případy použití a jaký je potenciální dopad GenAI. Starší prodejní profesionálové hlásí vyšší využití GenAI, zatímco mladší respondenti jsou méně optimističtí ohledně jejích výhod pro úsporu času.
Margarita Lindahl, vedoucí oddělení umělé inteligence ve společnosti Panasonic Connect Europe, uvedla: „Naše studie ukazuje, že generativní umělá inteligence přináší revoluci v prodeji, vede k pozoruhodnému růstu a klade vysoká očekávání mezi profesionály. Úspěch však vyžaduje více než jen integraci. Organizace musí překonat překážky, jako jsou mezery ve vzdělávání a problémy s integrací, tím, že budou řídit transformaci pomocí odvážných strategií, jasných ochranných mantinelů a komplexní podpory, aby si zajistily trvalý dopad a konkurenční výhodu.“
Kompletní zprávu společnosti Panasonic: „The Ultimate Sales Professional: Integrating Generative AI into Sales“ si můžete prostudovat zde.