Jak nakupujeme před Vánoci? Češi utrácí za dárky nad rámec rozpočtu

21. 10. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro )
Hlavní nákupní sezóna je v plném proudu a podle údajů Asociace pro elektronickou komerci plánují Češi letos před Vánoci utratit v průměru 5 000 až 10 000 Kč. Průzkum agentury Danae pro Allegro.cz ale naznačuje, že tato částka nemusí být finální.

Až 70 % Čechů přiznalo, že jsou ochotní překročit svůj rozpočet, pokud by našli pro své blízké ten správný dárek. Jejich ochota utrácet nad rámec rozpočtu je vyšší než na Slovensku (57 %) nebo v Polsku (48 %), což je v protikladu se zažitou představou o cenové citlivosti tuzemských zákazníků. Češi zároveň pod vánoční stromeček kupují dražší dárky než třeba k narozeninám nebo na výročí. 

Pokud jde o typ dárků, data Allegro.cz ukazují snahu hledat rovnováhu mezi praktičností a estetičností. Praktické dárky preferuje 56 % respondentů a 70 % tuzemských zákazníků tvrdí, že myslí primárně na to, aby byl dárek skutečně smysluplný a vhodný pro obdarovaného. Čistě praktické dárky, jako je kuchyňské vybavení nebo nářadí, jsou mezi Čechy nejméně oblíbené, více je oceňují Slováci (64 %) a Poláci (61 %).

Dalším zajímavým zjištěním je, že až pětině Čechů může vadit, když má Ježíšek hluboko do kapsy – aktivně totiž ověřují cenu dárků, které pod stromkem rozbalili. 

Tato zjištění naznačují, že tuzemští obchodníci čelí stále náročnějším zákazníkům, přičemž většina z nich začala s vánočními nákupy již v listopadu. Konkrétně 59 % dotazovaných tvrdí, že plánují nákupy s dostatečným předstihem, což jim umožňuje prozkoumávat ty nejlepší nabídky.

Průzkum také ukázal, že Češi stále častěji preferují pohodlí online nakupování před návštěvou kamenných obchodů, zejména během adventu, který raději tráví se svými blízkými.

Průzkum provedla agentura Danae sp pro společnost Allegro v červnu 2024. Zúčastnilo se ho 500 Čechů nakupujících online.

Podobné články

Během Black Friday plánuje nakupovat polovina Čechů. Prioritou je ale bezpečnost

8. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Polovina českých zákazníků plánuje využít slevových akcí během letošního Black Friday. Zároveň ale podotýkají, že budou nakupovat uváženě a na ověřených platformách. Čtěte více

CZC jako e-shop končí, po transformaci se stane součástí platformy Allegro

14. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
V souvislosti se začleněním CZC do mezinárodní struktury Allegro Group prochází nyní e-shop postupnou transformací. Nejpozději od konce září bude obchod dostupný již jen výhradně na platformě Allegro. Nový majitel však slibuje, že ostatní dlouhodobé charakteristické rysy tohoto obchodu bude i nadále rozvíjet a podporovat. Čtěte více

Allegro spouští službu pro firmy. Allegro Business nabízí benefity prodejcům i zákazníkům

12. 8. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Společnost Allegro v Česku spouští po vzoru svého domovského trhu službu dedikovanou výhradně firemním zákazníkům. Prostor vyhrazený firemním nákupům najdou zákazníci na business.allegro.cz, kde mají k dispozici více než milion nabídek s možností využití množstevních slev již při nákupu několika málo položek. Čtěte více

Allegro v ČR spouští vlastní výdejní boxy. Z WE|DO se zároveň stává One by Allegro

18. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Logistický operátor WE|DO by Allegro se mění na One by Allegro. Společnost tak sjednocuje název a identitu značky na všech trzích, na kterých aktuálně působí, a to s cílem přinést lepší služby nejen zákazníkům, ale také obchodníkům. Rebranding přichází souběžně s uvedením One Boxů, tedy vlastních výdejních boxů společnosti Allegro, na český trh. Čtěte více