První vrchol prodejů v e-shopech se blíží. Výhodných nabídek chce využít až 80 % zákazníků

16. 11. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční prodeje se v e-shopech rozjíždí naplno a jeden z obchodních vrcholů celého roku je za dveřmi. Na vlnu především v USA populárního Black Friday, se kterým jsou spojené výrazné slevy zboží, naskočily české obchody již před několika lety. A zákazníci na ně slyší…

Letošní Black Friday připadá na 24. listopad. Především mezi e-shopy ale výhodné nabídky v některých případech již odstartovaly, ve velkém se pak rozjedou od začátku příštího týdne a budou často pokračovat až do následujícího víkendu. Pro internetové obchody se také letos jde o velmi důležité období. „Z našeho výzkumu mezi spotřebiteli vyplynulo, že nakoupit nejméně část dárků na internetu plánuje s předstihem téměř 80 % uživatelů internetu. Další část, přesahující deset procent, ještě není zcela rozhodnutá,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a doplnil: „Z této široké skupiny přitom téměř šest procent využije Black Friday na maximum a nakoupí za zvýhodněné ceny většinu dárků. Dalších zhruba 24 % zákazníků pak na slevy cílí také plánovaně, ale chystá se objednat jen konkrétní vybrané zboží. A zbývajících 50 % pak jednoduše slev využívá, jak je nabídka přinese a rozhoduje se impulsivně.

Ve druhé polovině listopadu už tradičně plánuje nakoupit většinu dárků nejvýznamnější část zákazníků. Skoro polovina respondentů výzkumu APEK uvedla, že v období od 16. do 30 listopadu objednává balíčky určené pod vánoční stromeček nejčastěji. „Z praxe víme, že on-line vrcholy Vánoc jsou v zásadě dva – období okolo Black Friday a následně dny okolo 10. prosince. E-shopy a dopravce tedy nyní čeká hlavní nápor sezony. Mohou zodpovědně říct, že jsou na něj i letos všichni dobře připravení. Věřím, že i díky tomu letošní vánoční obraty překonají loňský rok a posunou českou e-commerce vpřed,“ doplnil Vetyška.

A co plánují Češi objednávat nejčastěji? Stejně jako v předešlých letech bude největší zájem o hračky, knihy, módu, kosmetiku a parfémy a také různé typy voucherů. Vysoké obraty pak lze čekat od prodeje počítačů a notebooků, mobilních telefonů či elektroniky obecně. Nejčastěji přitom plánují spotřebitelé na internetu utratit dva až pět tisíc korun.

Podobné články

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více

PayU zjednodušuje integraci platební brány pro e-shopy na Shopify

26. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
PayU, poskytovatel platebních služeb pro e-commerce v Česku, vyvinul dva nové pluginy pro platformu Shopify, která slouží k vytváření a správě internetových obchodů. Nové aplikace od PayU umožňují e-shopům na Shopify nabízet pohodlnější způsoby platby. Čtěte více