BankID bude brzy nejpoužívanějším způsobem zaručené identifikace na internetu
Vypadá to, že by se Bankovní identita mohla stát zásadním přelomem v přístupu lidí ke službám eGovernmentu. Ačkoliv ji několik bank nabízí až od letošního roku, v průzkumu výzkumné společnosti Instant Research pro Software602 se už nyní stala hlavním deklarovaným způsobem identifikace zástupců firem na internetu. Vysoké procento odpovědí je však potřeba přičíst i výrazné pozornosti, které se tomuto způsobu dostává v médiích i komunikace velkých bank s klienty.
Bankovní identitou se podle aktuálního průzkumu Instant Research identifikuje na internetu téměř 33 % českých firem a organizací, nejvíce pak v oblastech kultury (50 %), výroby (38 %) a veřejné správy (37 %). Nejčastěji ji používají velké společnosti nad 250 zaměstnanců (37 %) a podle regionů v Královéhradeckém kraji (42 %), Středočeském kraji (38 %) a v Praze (38 %). Naopak nejméně je BankID využívané u firem ve Zlínském kraji (20 %) a v Libereckém kraji (22 %).
„Výsledky jsou částí obsáhlého průzkumu, jak firmy umí využívat výhod digitálního světa. Věříme, že díky marketingu bank se také sníží počet těch, kteří důvěryhodnou identifikaci na internetu zatím vůbec neřeší. A stejně tak lze věřit tomu, že bude BankID zlomem v přístupu a využívání aplikací eGovernmentu,“ uvedl Jan Frk, zástupce ředitele divize eGovernment ve společnosti Software602.