Čtyři z pěti firem mají značné rezervy v procesu digitalizace
„Reagujeme na aktuální situaci ve firmách, které procházejí procesem digitalizace, ale očekávané přínosy se zatím nedostavily. Mají totiž mylnou představu, že digitální transformace společnosti spočívá v nákupu a instalaci nových IT systémů. Je to ale, jako by si pořídily hybridní vůz a dál s ním jezdily pouze na benzin. Efekt digitalizace a zvýšení produktivity se dostaví až s plnohodnotným využíváním těchto nástrojů, což vyžaduje změnu uvažování i způsobu práce,“ řekl Michal Hanko, business development manager společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech, s tím, že úspěšná digitalizace může firmám pomoci k výraznému zrychlení práce, posílení konkurenceschopnosti a k úsporám v řádech až stovek tisíc korun ročně.
Konica Minolta proto nadále rozšiřuje své portfolio takzvaných adopčních služeb pro firmy. Jejich hlavním cílem je pomoci zaměstnancům, IT a managementu změnit zažitý přístup k práci a všem vysvětlit, proč je pro ně výhodné využívat moderní technologie pro podporu osobní produktivity, spolupráce a interní komunikace. Adopční služby Konica Minolta pokrývají veškeré nástroje Microsoft 365, jako je MS Teams, OneDrive, Sharepoint a Lists, Yammer, Forms nebo OneNote. Ty lze navíc dále upravovat či rozšířit o nové funkce díky MS Power Platform.
„Proškolit uživatele na ovládání a funkce, je jednoduché. Nadchnout je pro změnu práce je mnohem náročnější a právě na to se zaměřujeme. Proto mluvíme zejména o přínosech, nikoli o funkcionalitách. Neodpovídáme na otázku Co?, ale Proč?. Tak jako dříve zaměstnanci po příchodu do práce automaticky zapínali Windows, měli by dnes otevírat MS Teams a pracovat v nich ať jsou kdekoliv,“ vysvětlil Hanko a dodal: „Realita je však mnohdy jiná. Ve firmách, kde na přínosy digitalizace stále marně čekají, využívá nové nástroje naplno jen zhruba deset procent zaměstnanců.“
Podle Konica Minolta celý problém ve firmách ilustruje například nedostatečné využívání MS Team, jehož adopce nejčastěji končí osvojením videokonferencí, případně chatu. Přitom právě tento nástroj může uživatelům výrazně usnadnit spolupráci na dokumentech, jejich tvorbu, vyhledávání či schvalování, stejně jako organizaci času a práce, přehled v úkolech a informacích.
Jako součást dlouhodobé spolupráce poskytuje Konica Minolta k nástrojům Microsoft 365 i školení o novinkách a edukativní služby pro stávající i nově příchozí pracovníky. Adopční služby mají podle společnosti význam zvláště pro oblast lidských zdrojů a HR managementu. Efektivní užívání moderních technologií podporuje interní komunikaci a budování firemní kultury zejména v souvislosti s aktuálními změnami pracovního prostředí a nástupem hybridních stylů práce.