Kvůli koronavirové krizi kleslo využívání B2B zásilek i dobírky

23. 4. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: Balikobot.cz)
V průběhu března klesl v ČR objem odeslaných B2B zásilek zhruba o šestinu a o 14 % se snížil také podíl nákupů na dobírku. Vyplývá to z údajů služby Balikobot.cz, která pomáhá firmám agregovat přepravní služby a zefektivnit systém expedice a sledování zásilek.

„Mezi druhým a třetím týdnem v březnu, kdy byla zavedena první opatření vlády v souvislosti s epidemií koronaviru, jsme zaznamenali 16% propad v objemu odeslaných B2B zásilek,“ potvrdil Martin Šauer, jednatel služby Balikobot.cz, a dodal: „Na vzorku 1500 klientů Balíkobotu byl první týden v březnu podíl dobírek na celkovém počtu zásilek 67 %, třetí týden v březnu už jen 53 %. Celkový objem zásilek přitom postupně roste, ale počet dobírek klesá. Nůžky se rozevírají. Dobírky klesají z mnoha důvodů. Více se důvěřuje e-shopům, lidé se bojí platit hotovostí. Ve sledovaném období se výrazně nezměnila průměrná hodnota dobírky. Změny byly pouze mírné.“

„V úterý 14. dubna 2020, den po Velikonocích, zaznamenal Balíkobot rekord v počtu expedovaných zásilek. Přes naši službu prošlo za jediný den více než 120 000 zásilek a za měsíc březen přes Balíkobot prošly zásilky na dobírku v hodnotě 686 milionů korun,“ uzavřel Martin Šauer.

Podobné články

Výdejní boxy jsou i přes své slabiny nejvyužívanější. Jaké další služby by zákazníci ocenili?

17. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DODO)
Lednová data ohledně nakupování jasně ukazují, že online nákupy jsou již skutečně nedílnou součástí života. Mezi metodami doručení čím dál jasněji dominují doručovací boxy, které využily dvě třetiny nakupujících. Data ovšem ukazují i jejich slabiny a také volání zákazníků po možnosti doručování zásilek domů v předem vybraném dni a konkrétních časových slotech. Čtěte více

APEK vyzývá k jednání – nekalá konkurence v e-commerce sílí

12. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Prodejci z třetích zemí, především z Číny, představují významný problém pro český e-commerce trh. Nekontrolovaný příliv zboží roste tempem přesahujícím sto procent ročně a čínští prodejci, kteří zasílají své zboží přes platformy jako Temu nebo Aliexpress, už podle APEK vloni tvořili přes desetinu českého trhu. Čtěte více

Mall.cz se přesouvá na Allegro

11. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Značka Mall 31. března 2025 dokončí svůj přechod na platformu Allegro. Pro zákazníky to znamená zachování oblíbených služeb a výhod, jako jsou rychlé doručení, lokální tým zákaznické podpory a časté slevové akce, v kombinaci s výhodami Allegro a širokou nabídkou online tržiště. Čtěte více

DPD nabízí levnější doručení do výdejních míst a boxů včetně AlzaBoxů

5. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Společnost DPD reaguje na zdražování doručovacích služeb na českém trhu a díky své akci nabízí e-shopům doručení balíků do sítě více než 7 000 výdejních míst Pickup a boxů už od 46 Kč. Iniciativa by měla pomoci e-shopům udržet stávající zákazníky, přivést nové a konkurovat zahraničním hráčům. Čtěte více