Češi letos za dárky utratí na internetu přes 25 miliard korun

24. 11. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce jsou za dveřmi a nakupování dárků se dostává do popředí zájmu. Stejně jako v loňském roce bude velká část splněných přání zajištěna pomocí internetových obchodů. Asociace pro elektronickou komerci APEK očekává, že v průběhu vánoční sezony utratí Češi v domácích e-shopech více než 25 miliard korun.
Foto: Freeimages.com

Růst tržeb zaznamenávají internetové obchody již od září, v listopadu a prosinci však obraty dosahují vrcholných čísel. „Stejně jako v roce 2014, také letos řada nakupujících dává přednost e-shopům a s nimi souvisejícímu pohodlí. Oproti loňským Vánocům očekáváme další nárůst online prodejů alespoň o 20 %,“ řekl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška a dodal: „Nakupující ve věku do 34 let s přístupem k internetu objednají v e-shopech dokonce nadpoloviční většinu dárků.

Hlavní nápor internetové obchody ještě čeká – vrchol nákupů přijde mezi 7. a 20. prosincem. Jen v těchto dvou týdnech by měl online obrat dosáhnout celkem téměř šesti miliard korun. „Celkem letos Češi nakoupí v našich e-shopech za více než 25 miliard korun. Věřím ale, že by i tato částka mohla být překonána,“ řekl Jan Vetyška.

A jaké zboží se bude letos na internetu nakupovat nejčastěji? „Stále více platí, že na internetu můžete koupit prakticky cokoli. Zákazníci se nakupování v českých e-obchodech nebojí, takže do nich budou směřovat i pro levnější zboží. Předpokládáme ale, že dominovat budou opět hračky, oblečení a elektronika – především chytré telefony. Populární jsou dlouhodobě také parfémy a zboží pro zdraví a krásu obecně,“ uzavřel Vetyška.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Předvánoční nákupy budou letos vypadat jinak, protože zákazníci se stále více zadlužují

8. 7. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Salesforce)
Společnost Salesforce proto zpracovala aktuální údaje o nákupním chování, abychom zjistili, jak by mohly vypadat letošní předvánoční nákupy. Ukazuje se, že zákazníci nakupují méně a více sází na hodnotu požadovaného zboží. Nemůžeme říct, že nás zákazníci nevarovali. Od začátku roku hledají úspory a odkládají velké nákupy. Čtěte více

Češi letos utratí za dárky téměř osm tisíc

15. 12. 2023. (redaktor: František Doupal, zdroj: Allegro)
Nadcházející vánoční období je pro mnoho českých spotřebitelů nákupním vrcholem celého roku. Jak vyplývá z průzkumu agentury Perfect Crowd pro allegro.cz, až 94 % Čechů kupuje na Vánoce alespoň jeden dárek. Drtivá většina přitom ideální dárek pro své blízké nevybírá naslepo, ale raději se zeptá. Čtěte více