Cena a dobírka rozhodnou o výběru e-shopu k nákupu vánočních dárků

13. 11. 2013. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Seznam.cz)
Podle průzkumu Seznam.cz 78 % nakupujících při výběru vánočních dárků využije internetové srovnávače cen a 11 % dotázaných je připraveno na Vánoce utratit více jak 10 000 Kč. Nákupy na internetu zaznamenávají v několika posledních letech značný růst.
Foto: SXC.hu

Celkem 93 % uživatelů Seznam.cz má již s tímto druhem získávání nejen vánočních dárků zkušenost a 92 % z nich ji navíc hodnotí pozitivně. Pravidelné využívání e-shopů potvrzuje také fakt, že za poslední 3 roky stabilně roste přesvědčení o tom, že nákup přes internet je pohodlný a bezpečný. Tento názor rapidně vzrostl i u dotazovaných, kteří doposud nemají s on-line nakupováním zkušenosti (92 % z nich ho považuje za pohodlné a 67 % za bezpečné – v loňském roce byly tyto hodnoty 80 % a jen 31 %).

Není překvapením, že nejdůležitějším kritériem pro nákup v internetovém obchodě je cena výrobku. Jako velmi důležité ho v Seznam.cz Výzkumníku označilo 83 % dotázaných, což je o 8 % více než v roce 2012. Dalšími důležitými kritérii jsou způsob doručení a platby. „Mezi internetově aktivními Čechy stále při objednávání zboží z internetu převládá preference možnosti platby na dobírku. U vybraných výrobků (elektronika, oblečení a boty, hračky a dětské zboží, kosmetika, parfémy a potraviny) si ji vybrala třetina dotázaných. Druhým nejčastějším způsobem platby na internetu je bankovní převod,“ komentoval průzkum Jan Samko, brand manažer serveru Zboží.cz. Oproti minulému roku stoupl také zájem nakupujících o rozsah nabídky e-shopu, který je letos, pro to, aby v daném obchodě nakoupili, velmi důležitý pro 51 % zúčastněných (nárůst o 10 %).

Podle Seznam.cz Výzkumníka 87 % on-line Čechů o letošních vánocích shánět dárky přes internet a 78 % z nich k tomu využije internetové srovnávače cen. Zajímavostí je, že 3 % respondentů se rozhodli letos poprvé vyzkoušet internet k nalezení a nákupu vánočních dárků. Čím dál více narůstá obliba výběru i uskutečnění nákupu on-line. Letos tak bude alespoň některé dárky nakupovat 83 % lidí a pro 28 % to bude hlavní postup platby.

Podobně jako v loňském roce má i letos již během října nakoupený alespoň jeden vánoční dárek čtvrtina dotázaných. Co koupit pod stromeček zatím promýšlí 39 % lidí a 37 % o tom, co svým blízkým pořídí, ještě ani nepřemýšlelo. Stejně jako loni jsou ve shánění dárků aktivnější ženy a lidé ve středním věku. Nějaký dárek už koupilo 31 % dotázaných žen, ale „jen“ 16 % mužů. A na co se můžeme pod stromečkem letos těšit? Nejčastěji se dotazovaní shodli na kosmetice (72 % z nich), knihách (66 %), oblečení (64 %) a vybavení pro hobby a volný čas (63 %). „Radost budou mít určitě i děti. Na Zboží.cz zaznamenáváme nárůst zájmu o hračky, což potvrzuje i tento průzkum. Kolonku ‚Ano, hodně' zaškrtlo u otázky „Jaké vánoční dárky budete letos kupovat?“ celkem 21 % zúčastněných, což je nejvíce ze všech kategorií,“ doplnil Samko.

Z průzkumu Seznam.cz Výzkumníka vyplývá, že lidé nejčastěji plánují za dárky utratit částku okolo 5 000 Kč. Na druhou stranu 11 % dotázaných má na Vánoce připraveno i více jak 10 000 Kč, naopak 7 % lidí se vejde pod 1 000 Kč.

Štítky: 

Podobné články

E-shopy jedou naplno, vánoční prodeje potvrzují meziroční růst české e-commerce

18. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona má pro e-shopy dva vrcholy – Black Friday a období po 10. prosinci. A obě tato období potvrzují, že česká e-commerce letos zaznamená meziroční růst prodejů. Ten by měl podle dosavadních výsledků být vyšší než pět. Celkem se vánoční obraty můžou podle Asociace pro elektronickou komerci blížit až k 70 miliardám korun. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více