Preferují Češi e-shop, či kamennou prodejnu?

19. 11. 2012. (redaktor: Pavel Gregor, zdroj: Expert Elektro )
Češi se pomalu, ale jistě učí naplno využívat nabídek e-shopů. V internetových obchodech nenakupuje už jen mladší generace, své nákupní zvyky mění i starší zákazníci. Už dvě třetiny obyvatelstva někdy použily k nákupu e-shop.

Největším lákadlem je úspora času, pestrá nabídka a možnost porovnání cen. Řada zákazníků však nákup na internetu kombinuje s osobním odběrem zboží přímo na prodejně. Trendy reflektují také prodejci, což dokazuje i to, že donedávna konzervativní česká společnost Expert Elektro již také ustupuje od striktních zásad a přestává se bránit nákupům online.

Snaha ušetřit a nakoupit co nejvýhodněji vede Čechy k rostoucí oblibě nakupování online, které jim umožňuje porovnávat nabídky a ceny v pohodlí domova. „Většina našich klientů je stále spíše konzervativní a zboží si vybírají přímo na prodejně. Přibývá ale i těch, kteří si zboží zakoupí online,“ nastiňuje situaci v segmentu elektra Petr Hulec, internet sales manager sítě elektroprodejen Expert Elektro.

Na internetu obecně častěji nakupují muži, kteří jsou zarytými odpůrci nákupních pochůzek. „Řada našich zákazníků kombinuje obě možnosti. Zboží si nejdříve vyberou v e-shopu, následně si ho ale vyzvednou přímo na prodejně. Mají tak jistotu, že nepřijedou naprázdno a zboží tam na ně bude čekat,“ uvedl Petr Hulec ze společnosti Expert Elektro.

Důvodů, proč někteří lidé stále preferují kamenné obchody, je hned několik. Starší generace si z historického hlediska ani jinou formu nakupování neumí představit, mladší zase často nevěří bezpečnostním opatřením při platbě kartou. I to je příčinou, proč většina zákazníků e-shopů využívá doručení zboží na dobírku nebo si ho vyzvedne v prodejně. V obou případech tak mohou platit až osobně při převzetí. Dalšími faktory, které je vedou do kamenného obchodu, jsou možnost si zboží vyzkoušet, osahat si ho či poradit se o výběru s prodavačem.

Štítky: 

Podobné články

Netradiční značky smartphonů již Čechy netáhnou

5. 9. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Expert Elektro)
Zatímco ještě v roce 2011 mohli Češi vybírat v obchodech řetězce Expert Elektro z nabídky šestnácti značek smartphonů, o tři roky později se jejich počet zdvojnásobil. Za výrazným nárůstem stála obliba netradičních značek, ke kterým si čeští zákazníci rychle našli cestu. Vloni však došlo k obratu: trh se z pohledu zastoupených značek nasytil a jejich celkový počet dokonce poklesl. Čtěte více

Češi stále častěji dávají přednost levnějším smartphonům

8. 7. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Expert Elektro)
Na trhu s chytrou elektronikou je v posledních letech patrný rostoucí zájem o zboží v nižší cenové kategorii na úkor střední třídy. Trend je nejviditelnější zejména u mobilních telefonů – zatímco v roce 2013 patřil prodaným smartphonům v ceně mezi čtyřmi a osmi tisíci korunami 34% podíl, vloni to bylo již jen necelých 20 %. Čtěte více

K celoplošnému zdražení elektroniky by dojít nemělo, pokles cen ale zpomalí

25. 1. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Expert Elektro a ČSÚ)
Monitory, MP3 a Blu-Ray přehrávače nebo přenosná rádia s CD. U této spotřební elektroniky byly s koncem loňského roku její ceny již dokonce meziročně mírně vyšší. Z aktuálních dat Českého statistického úřadu zároveň vyplývá, že v nejžádanějších kategoriích elektro zboží, jako jsou mobilní telefony nebo notebooky, pokles cen i nadále zpomaloval. Čtěte více
Ricatech RMC90

Mezi Čechy roste obliba retro elektroniky

20. 7. 2015. (redaktor: František Doupal, zdroj: Expert Elektro)
Na „recyklaci“ starých nápadů slyší Češi nejen v oblasti módy nebo umění. Pozitivní vztah českých zákazníků k minulým časům je patrný i v oblasti elektroniky a domácích spotřebičů. Podle společnosti Expert Elektro zájem o retro elektroniku roste, jen v loňském roce se jí prodalo dvakrát více než v předchozím období. Čtěte více