Mall.cz: Jan Kufel a Karel Videcký
Cílem je klást důraz na interaktivní styl obsahu, který přinese cílovému publiku nákupní inspiraci a pomůže s finálním výběrem produktů. V oblasti zákaznické péče by se měla komunikace přesunout za využití sociálních sítí do reálného času.
Social media tým úzce spolupracuje s marketingem, obchodem i oddělením zákaznické podpory. Zaměřuje se také na využití dalších sociálních kanálů jako Instagram nebo Snapchat, a v komunikaci se zákazníkem je propojí i s ostatním obsahem, který Mall.cz nabízí. Cílem nové sociální strategie je vytvořit komplexní interaktivní obsah, který zvýší zážitek z nákupu a posílí loajalitu zákazníků.
Mezi první úspěšné velké projekty nového týmu patří například živý stream testování doručení zásilky dronem, který byl uskutečněn prostřednictvím Facebooku a oslovil přes 500 tisíc uživatelů. Úspěch měla i vánoční „real-time giving" kampaň s Leošem Marešem a Uberem, video na Facebooku zhlédlo přes 1,2 milionu uživatelů.
Karel Videcký se nejdříve věnoval consulting businessu, poté nastoupil do společnosti Netsign jako klíčový partner pro business development, client service a marketingovou strategii. Věnoval se převážně startupům a ostatním projektům.
„Rádi bychom využili potenciál sociálních sítí k přiblížení našeho portfolia a představení zajímavých produktů, o kterých zákazníci třeba ještě nevědí. Sociální sítě jsou pro nás ideálním komunikačním kanálem, na němž můžeme sledovat a testovat bezprostřední reakce, pružně se přizpůsobovat a zároveň nenásilně představovat trendy, prémiové služby a přinášet inspiraci,“ dodalKarel Videcký.
Jan Kufel se pohybuje v marketingu přes deset let. Nejvíce zkušeností získal ve společnostech Netsign a Zásilkovna, které spoluzakládal. V průběhu roku 2016 začal spolupracovat s E-commerce Holdingem a následně se v září připojil k Mall Group.
V oblasti zákaznické péče se chce posílený tým zaměřit rovněž na inovativní nástroje v oblasti podpory a komunikace a na přenesení podpory do reálného času. „Pokud si zákazník koupí zboží, které například z jakéhokoliv důvodu nesplňuje jeho představy, musí u drtivé většiny obchodů hledat kontakty na zákaznická oddělení, psát e-maily a čekat na odpověď,“ přiblížil Jan Kufel. „Chceme komunikovat se zákazníky v reálném čase a využívat ty nástroje, které používají na denní bázi i oni, jako například Facebook Messenger či v budoucnu třeba WhatsApp.“