Zkusili jste prodat tiskárnu obchodníkovi?

25. 9. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing a OKI)
Menších specializovaných prodejen, které nepatří do řetězců, je celá řada. Obchodní činnost si v těchto firmách zajišťují sami a velmi dbají na efektivitu a jednoduchost všech činností. Na cokoliv „navíc“ obvykle nemají moc času. Slyší však na možnosti, jak zlepšit prezentaci zboží a cenových akcí přímo v prodejně.

Potřebují konkurovat větším prodejcům a řadu let i e-shopům. Jednou z možností ke zvýšení prodeje je snadná tvorba kvalitních POS materiálů přímo v prodejně na chytré multifunkční tiskárně. A snad s každým obchodníkem se shodnete, že POS prodává.

Podobně jako v jiných oborech, ani v retailu si malé a středně velké firmy nemohou dovolit velké investice do vybavení, které by mělo pomalou dobu návratnosti. Proto některé činnosti nakupují či outsourcují, některé raději ani nedělají, a to včetně tisku propagačních materiálů. Přesto téměř v každé prodejně najdete tiskárnu nebo multifunkční zařízení pro běžný tisk, kopírování nebo skenování dokumentů. Často jde o poměrně historické exempláře. Proč však nevyužít nové chytré barevné tiskové zařízení kromě obvyklých funkcí i pro podporu prodeje?

Bannery snadno a rychle

Pro profesionální barevné multifunkce je standardem automatický duplexní tisk i skenování, včetně automatického podavače dokumentů (ADF, Automatic Document Feeder), který výrazně usnadňuje skenování většího množství dokumentů, například faktur na konci měsíce. Oboustranný tisk pak může snížit spotřebu papíru až o 45 %. Tisknout lze barevně i černobíle, z hlediska úspory nákladů by mělo mít tiskové zařízení k dispozici omezení barevného tisku na konkrétní uživatele.

Při tisku letáčků a akčních nabídek je důležitá schopnost pracovat s co největší škálou materiálů, jak co do rozměrů, tak gramáže. Zařízení OKI formátu A4 i A3 umožňují tisknout bannery až do délky 132 cm a zvládnou kartonový papír až do 220 g/m2 (A4) resp. 256 g/m2 (A3). Tisk takto velkých bannerů, které mají schopnost zaujmout zákazníka, dokonce i na běžné A4 tiskárně je přitom unikátní vlastnost, kterou lze využít při cenově dostupné tvorbě profesionálních POS materiálů.  OKI k tomu navíc nabízí i praktické stojany na míru a software pro snadnou tvorbu návrhů. Reklamní bannery tak mohou vznikat od začátku do konce uvnitř firmy, a navíc velmi rychle, levně a zvládne to skoro každý.

Co si budete ráčit přát?

To ovšem není všechno. Šikovný obchodník si na tiskárně sám vytiskne vizitky, letáčky, vánoční přání nebo třeba personalizovanou obchodní nabídku. Dle libosti přání ke Dni matek nebo k MDŽ, barevný plakátek s cenovou akcí do standardního rámečku a jednou do roka třeba i diplomy pro nejlepší sportovce při dětském dnu. To vše v jednom kompaktním multifunkčním zařízení.

Software a hardware

Součástí dodávky tiskárny či multifunkce OKI je i bezplatný software pro jednoduchou kontrolu tiskových nákladů a OCR převod skenovaných dokumentů do plnohodnotné elektronické podoby ve formátu PDF/A, díky kterému bude obchodník moci vyhledávat i v původně papírových dokumentech, které bude mít zároveň dobře archivované. Chytré multifunkce nabízejí i otevřenou platformu pro napojení zařízení na podnikové aplikace, což využijí především větší firmy.

Hardware se v prodejnách nemění často, proto musí být dostatečně robustní, aby vydržel sloužit bez problémů po celou dobu své životnosti. Nespornou výhodou je také rozšířená záruka, ideálně tříletá nebo delší, která tak pokryje větší část předpokládaného životního cyklu zařízení a zároveň potvrzuje, že výrobce kvalitě svých zařízení věří. V tomto směru mají vyšší modely multifunkcí OKI (řada MC500 a vyšší) dokonce rozšířenou tříletou záruku s bezplatným servisem přímo u zákazníka. Jedinou podmínkou je používání originálního spotřebního materiálu OKI, který zaručí kvalitní a barevně konzistentní tisk. Dobrým standardem je také maximální samoobslužnost zařízení, a to včetně jednoduché výměny spotřebního materiálu i u větších A3 zařízení, což může přispět ke snížení provozních a servisních nákladů. V letošním roce navíc mezi požadavky na firemní tisková řešení přibyl „soulad s GDPR“, tedy bezpečnostní opatření pro ochranu osobních údajů, která u tiskáren znamenají především možnost šifrovaného přenosu dat, tisk na vyžádání a bezpečné mazání pevného disku zařízení.

Co nabízí OKI pro zvýšení prodeje

Cílem obchodníka je upozornit zákazníky na zajímavé nabídky, prodat a učinit zákazníka aspoň na chvíli šťastným. Tiskárny a multifunkce z širšího portfolia OKI proto umí tisknout informační bannery, štítky na police a regály rychle a nákladově efektivně. Materiály lze přitom tisknout přímo v prodejně v počtu od jednoho kusu. Záleží jen na kreativitě obchodníka. Nemusí přitom jít jen o klasické kamenné prodejny, velké poutače využijí i venkovní stánky s občerstvením nebo trhovci. Pokud má prodejce více provozoven, není nic snadnějšího, než nabídky individualizovat, případně je vytvořit na jednom místě a v prodejnách je jen vytisknout a pověsit. Například díky bannerům může malý výrobce či dovozce snadno propagovat produkty v prostorách svých prodejců.

Dobrou zprávou je, že na říjen a listopad OKI pro resellery chystá několik cenových akcí, které budou zahrnovat i zařízení vhodná pro využití v maloobchodě. Více informací je možné získat u dobře informovaných channel managerů.

Autorka: Jana Bořilová, manažerka produktového marketingu v OKI

Štítky: 

Podobné články

Jak COVID-19 (podle výrobců) ovlivnil ukládání a zálohování dat

7. 5. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Jak se události z posledních měsíců promítly do přístupu k ukládání a zálohování dat jsme zjišťovali přímo u poskytovatelů souvisejícího hardwaru, softwaru a služeb. Některé z nastíněných trendů pravděpodobně vytuší každý, řada z nich vás však možná překvapí. Čtěte více

Trendy v tiskárnách a multifunkcích v polovině roku 2020

29. 9. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Tiskárny a multifunkce jsou nedílnou součástí drtivé většiny firem, úřadů i domácností. Spolu se spotřebním materiálem jsou navíc také velmi důležitým prodejním artiklem. Jak se trh vyvíjí a jaké trendy můžeme v době, kterou stále výrazně ovlivňuje současná koronavirová situace, sledovat nebo již brzy očekávat? Čtěte více

Trendy v segmentu ukládání a zálohování dat – co nás čeká a nemine?

1. 7. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
Práce s daty je široká oblast rozprostírající se napříč různými segmenty produktů a služeb. V případě hardwaru se kromě NAS serverů a specializovaných úložišť stále setkáváme také s páskovými řešeními, ale jednoznačným trendem je růst důležitosti cloudu, softwaru a služeb… Čtěte více

Internet věcí v roce 2020: Jaký je a kam se bude ubírat

12. 5. 2020. (redaktor: František Doupal, zdroj: DCD Publishing)
IoT lze bez nadsázky označit za jednu z nejrychleji se rozšiřujících a rozvíjejících ICT technologií dneška. Celá oblast internetu věcí v sobě skrývá obrovský potenciál pro všechny zúčastněné, ať již hovoříme o výrobcích a dodavatelích, poskytovatelích služeb, partnerech či implementátorech nebo koncových zákaznících. Na současnost a budoucnost IoT jsme se ptali odborníků z různých oborů české IT scény. Čtěte více