Ženy v nákupu elektroniky dohánějí muže

7. 10. 2016. (redaktor: František Doupal, zdroj: Mall.cz)
Nákup elektroniky, počítačového vybavení či pneumatik již dávno není pouze mužskou doménou. Z předvánočních statistik kampaně „Podzimní počítání“ e-shopu Mall.cz vyplynulo, že ženy čím dál více svoje protějšky dohánějí a v některých dříve typicky mužských kategoriích je již předehnaly.

Muži zase při nákupu častěji řeší domácí práce, vaření, žehlení a nemalou mírou kupují i prostředky na péči o svůj zevnějšek.

Vybrat novou televizi a k ní správnou digitální anténu či set-top-box, vhodnou tiskárnu k počítači nebo externí úložiště dat… To jsou všechno oblasti, kde ženy při nakupování na internetu meziročně posilují. Například nový notebook vybírá 40 % žen, tablet dokonce o 5 % více. Oblíbené mezi ženami jsou rovněž externí baterie k mobilním zařízením – tzv. power-banky, a to s podílem 80 %. Ženy rovněž rády fotí kompaktními fotoaparáty, které oproti mužům nakupují v poměru 4:1. Flashdisky jsou s 57 % oblíbenější u žen, běžné pevné disky zase kupují spíše muži (63 %). Zajímavým artiklem jsou automatické kávovary na espresso s příslušenstvím a elektrické grily, kde ženy shodně s 85 % jasně dominují. Zmiňovanou DVB-T anténu na internetu koupí každá pátá žena, zimní nebo letní pneumatiky nakupuje online 32 % žen.

Muži se častěji starají o výběr věcí na těžší domácí práce a stavbu, kde ženy k nákupu prakticky nepustí. Zajímá je ale i úklid a vaření (mopy a příslušenství shodně s pánvemi a hrnci 30 %). Manikúru či pedikúru nebo parfém na internetu koupil již každý čtvrtý muž, horší je to s výbavou na čištění zubů, kde jsou muži daleko konzervativnější a zůstávají u klasických zubních kartáčků. Ty elektrické nakupují totiž pouze v podílu 17 %.

Ženy řeší nákupy pro děti, ať už z hlediska vybavení do škol (98 %) nebo vánočních dárků – hraček s 87 %. Muži však rovněž nezahálejí a například dětské pleny či autosedačky podporují nákupem z 30 %. Módní oblečení napříč všemi kategoriemi s 87 % jasně mluví ve prospěch žen.

Zajímavostí je i podíl prodejů krmiva pro zvířata. Ženy více nakupují pro kočky a vybírají jim konzervy, muži zase preferují psy a nejčastěji jim kupují granule. O jídlo pro malé hlodavce se starají pouze ženy, kdežto koně se 75 % opečovávají muži.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více