Ženy v e-shopech nakupují oblečení, muži elektro

11. 11. 2014. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Nakupování z pohodlí domova – pro všechny stejné, a přitom jiné. Zatímco ženy nejčastěji objednávají oblečení a boty, muži volí počítače a mobily. Rozdíly ve výběru zboží mezi internetovými spotřebiteli jsou patrné i podle věku či vzdělání. Ukázal to výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK).
Foto: Freeimages.com

Ženy 62 %, muži 34 %. Tak respondenti odpovídali na otázku, zda v uplynulých dvanácti měsících zakoupili po internetu oblečení či boty. Muži 53 %, ženy 31 %. Takový je naopak výsledek u počítačů a hardware. „Výsledky nejsou nikterak překvapivé. Ženy si objednávají nejčastěji oblečení nebo produkty pro zdraví a krásu, muži volí výpočetní techniku a mobily. Zajímavé ale může být, jak s těmito výsledky naloží internetové obchody,“ řekl k výsledkům výkonný ředitel APEK Jan Vetyška.

Na výběr zboží, které si zákazník vloží do virtuálního košíku, má však vliv nejen pohlaví. Vysokoškoláci tak například upřednostňují spolu s oblečením slevové kupony či kosmetické produkty včetně parfémů. Nakupující bez maturity naopak nejčastěji volí právě počítače, oblečení a mobilní telefony.

A jaký vliv má na popularitu zboží věk? V podstatě především potvrzuje, že Češi ve věku 25 – 34 let nakupují na internetu nejčastěji. Proto také u nich dominuje oblečení, které si objedná alespoň jednou ročně 60 % spotřebitelů této věkové kategorie. Dále kupují kosmetiku, slevové kupony či sportovní vybavení. Naopak v kategoriích 45 až 54 a 55 a více už se objevuje převážně dražší zboží – počítače, bílé zboží a mobilní zařízení.

Výzkum připravila Asociace pro elektronickou komerci ve spolupráci s agenturou Mediaresearch na vzorku 1 750 respondentů představujících českou internetovou populaci.

Štítky: 

Podobné články

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Úvod roku přinesl meziroční zvýšení průměrné útraty spotřebitelů na e-shopech

14. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Průměrná útrata spotřebitelů v e-shopech byla v lednu i únoru o více než 500 korun vyšší než ve stejném období v loňském roce. Zároveň si zboží v tomto období on-line objednalo více než 80 % českých internetových zákazníků. Čtěte více

APEK vyzývá k jednání – nekalá konkurence v e-commerce sílí

12. 2. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Prodejci z třetích zemí, především z Číny, představují významný problém pro český e-commerce trh. Nekontrolovaný příliv zboží roste tempem přesahujícím sto procent ročně a čínští prodejci, kteří zasílají své zboží přes platformy jako Temu nebo Aliexpress, už podle APEK vloni tvořili přes desetinu českého trhu. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více