Zásilkovna vloni odbavila 3,8 milionu zásilek
„V prosinci jsme kromě rekordního množství zásilek zaznamenali i vůbec nejvytíženější časy našich výdejních míst. Konkrétně 21. prosince mezi 15:00 a 16:00 jsme vydali 7 981 zásilek. Přestože tato čísla znamenají opravdový nápor, dokázali jsme doručovat včas a dodání zásilek nezpožďovat,” doplnila zakladatelka společnosti Zásilkovna Simona Kijonková.
Rok 2016: Muži vyzvedávají zásilky dříve a začali také více využívat výdejní místa
Pokud porovnáme rok 2016 s rokem předchozím, stoupla během něj průměrná výše dobírky u jednotlivých zásilek. Zatímco v roce 2015 zaplatili zákazníci za online objednávku s dobírkou průměrně 849 Kč, v roce 2016 se cena vyšplhala na 914 Kč. Uplynulý rok také přinesl vyrovnanější poměr toho, kdo si pro zásilky přichází na výdejní místa (ve 48 % si balíčky vyzvedávali muži, v 52 % ženy).
Ze statistik také vyplývá, že ženy stále nakupují online skoro dvakrát více než muži. Přes 65 % žen volí nákup z pohodlí domova nebo kanceláře, u mužů si stejný komfort zatím dopřává jen 34,5 %. Přesto, že muži nakupují online méně, vyzvedávají si zásilky dříve. Hned první den, kdy je zásilka připravena, si ji vyzvedne 43 % mužů (v roce 2015 to bylo 40 %). U žen je to - možná poněkud překvapivě - pouze 35 % (oproti 33 % v roce 2015).
„Spolu s narůstajícím počtem zásilek a větší touhou zákazníků vyzvedávat si své zboží co nejdříve se navyšují i vzdálenosti, které najedou kurýři Zásilkovny. Za rok 2016 to bylo 4,2 milionu kilometrů, což je jako pětkrát na Měsíc a zpátky,“ dodala Kijonková.
Zásilkovna v roce 2016
Během roku 2016 otevřela Zásilkovna 430 nových poboček (celkově jich tak má 920), z toho přes 700 v Česku. V loňském roce společnost dosáhla jednoho ze svých dlouhodobých cílů, kterým bylo otevření pobočky v každém městě v ČR nad 7 000 obyvatel. Obrat Zásilkovny v roce 2016 atakoval hranici 200 milionů Kč.