Zákazníci při nákupech spoléhají na uživatelské recenze. Pomůže jim nová aplikace

23. 12. 2019. (redaktor: František Doupal, zdroj: Cyrrus Advisory)
Reputace produktů, které si spotřebitel chystá zakoupit, se do značné míry odvíjí od online recenzí. Podle portálu Powerreviews.com se na recenze spoléhá až devadesát sedm procent zákazníků a osmdesát pět procent nakupujících nejdříve vyhledá negativní recenze, než potvrdí svou objednávku. S výběrem produktů nově pomáhá aplikace „Opinio – hodnocení produktů“.

Nejčastějším příkladem, kterým se člověk nechá ovlivnit, je reklama. V posledních letech ale čím dál více roste význam hodnocení od reálných uživatelů, kteří mají se zbožím vlastní zkušenosti. To je jeden z hlavních důvodů, proč společnost Cyrrus Advisory ve spolupráci s Mendelovou univerzitou vyvíjí software MTA, který se zabývá analýzou textu.

Jedním z výstupů, který tento software využívá, je aplikace Opinio. Tato aplikace identifikuje důležité vlastnosti jednotlivých produktů a také to, jak na ně uživatelé reagují. Z nejnovějších průzkumů vyplývá, že spotřebitelé přečtou v průměru deset recenzí, než začnou věřit podniku v okolí. To samé platí i u zboží. Proto jsme se rozhodli lidem nakupování na internetu co nejvíce zjednodušit a vyvinuli jsme Opinio,“ přiblížil vznik aplikace její tvůrce Jaromír Landa z Mendelovy univerzity v Brně.

Mezi hlavní výhody patří aktuálnost, rychlost a jednoduchost

Díky mobilní aplikaci jednoduše a rychle zjistíte hodnocení produktů na základě recenzí od reálných spotřebitelů. Její obrovskou výhodou je aktuálnost. Platforma totiž pravidelně zpracovává online recenze z neustále se zvyšujícího počtu různých zdrojů.

Aktuálně testujeme, jak uživatelé tento nástroj přijmou. Věříme, že před Vánocemi lidem naše aplikace výrazně pomůže při jejich rozhodování a výběru těch správných dárků,“ uvedl Vladimír Vacula, product leader Cyrrus Advisory.

Opinio – hodnocení produktů nabízí přehled zboží prozatím ve třech segmentech. „Do dnešního dne jsme analyzovali statisíce recenzí z nejrůznějších zdrojů v oblasti mobilních telefonů, digitálních fotoaparátů a objektivů,“ doplnil Vacula.

Samotná aplikace funguje v přehledném prostředí. Hodnotící kritéria přirozeně vyplývají ze zpracovávaných recenzí, na základě nejčastěji zmiňovaných vlastností a parametrů produktu. Není potřeba vyhledávat a pročítat nespočet recenzí k vašemu novému telefonu, aplikace to udělá za vás. U sledovaných parametrů je uveden počet pozitivních a negativních postojů. Navíc uživatel vidí i míru pozitivního sentimentu, jenž je vypočítán z počtu kladných a záporných názorů.

Cílem jsou další segmenty a spolupráce s e-shopy

Aplikace Opinio – hodnocení produktů je zdarma uživatelům přístupná na Google Play. Do budoucna Cyrrus Advisory plánuje zastřešit i další segmenty, například televizory nebo notebooky. „Postupně budeme přidávat také další oblasti, které lidé rádi objednávají a hodnotí. Rádi bychom také navázali intenzivní spolupráci s e-shopy, jejichž recenze bychom přímo v aplikaci chtěli zobrazovat výměnou za nákupní odkaz na jejich stránky. V nejbližší době také uvedeme našeho chatbota, který zájemcům dokáže jednoduše pomoci s výběrem nejvhodnější techniky,“ uzavřel Vacula.

Podobné články

APEK spustil nový portál s daty z české e-commerce

2. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Asociace pro elektronickou komerci (APEK) je součástí české e-commerce scény prakticky od jejího vzniku. Po celou dobu jde o spolehlivý zdroj dat o prodejích v českém on-line prostředí. Nyní APEK na svůj webu přidává i rozšířený přehled toho nejzajímavějšího, a to jak na dlouhodobé bázi po letech, tak i ze svých pravidelných měsíčních výzkumů mezi spotřebiteli. Čtěte více

Letošní platební trendy – tlak na bezpečnost, loajalitu i pohodlí

1. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Český zákazník se za poslední dva roky změnil k nepoznání. A spolu s ním se vyvíjí i ekosystém plateb, které mu obchodníci nabízí a které vyžaduje. Placení totiž nepřestává mít klíčovou roli během celého nákupního procesu – stále jde o moment, který v zákazníkovi nechává zásadní emoce, promítající se do dalšího potenciálního nákupu. Čtěte více

PayU zjednodušuje integraci platební brány pro e-shopy na Shopify

26. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: PayU)
PayU, poskytovatel platebních služeb pro e-commerce v Česku, vyvinul dva nové pluginy pro platformu Shopify, která slouží k vytváření a správě internetových obchodů. Nové aplikace od PayU umožňují e-shopům na Shopify nabízet pohodlnější způsoby platby. Čtěte více

Úvod roku přinesl meziroční zvýšení průměrné útraty spotřebitelů na e-shopech

14. 3. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Průměrná útrata spotřebitelů v e-shopech byla v lednu i únoru o více než 500 korun vyšší než ve stejném období v loňském roce. Zároveň si zboží v tomto období on-line objednalo více než 80 % českých internetových zákazníků. Čtěte více