Žádejte zákazníky, aby psali recenze o nákupu u vás

5. 6. 2012. (redaktor: Petra Piscová, zdroj: Heureka.cz a Aukro.cz)
Přibližně 89 procent českých zákazníků čte před nákupem na internetu hodnocení prodejců, až 80 procent nakupujících hodnocení po nákupu samo píše. Svým přátelům doporučuje zboží nebo e-shop více než polovina z nich. Vyplývá to z výzkumu webů Heureka.cz a Aukro.cz.
Foto: Sxc.hu

Ve srovnání s rokem 2009 výrazně klesá počet lidí, pro které nejsou recenze e-shopů a hodnocení ostatních nakupujících nijak důležité. V současné době recenze nesleduje pouze necelá desetina nakupujících,“ řekla Michaela Papežová z obchodního portálu Aukro.cz a dodala: „Pro zbylých 90 procent je čtení hodnocení jedním z nejdůležitějších vodítek pro nákup na internetu.“

Zároveň roste počet nakupujících, kteří hodnocení sami píšou. „Pokud jsou nakupující přímo vyzváni, recenzi napíše téměř 60 procent z nich,“ uvedl Kamil Demuth z internetového srovnávače Heureka.cz, na kterém recenze ověřených zákazníků mimo jiné pomáhají odhalovat případné podezřelé prodejce.

Celkově své zkušenosti s nákupem sděluje až 81 procent nakupujících, v roce 2009 to bylo 73 procent. „Na Slovensku hodnocení píše zatím pouze 69 procent, očekáváme však, že podobně jako v ČR dojde ke zvyšování tohoto podílu,“ dodal Kamil Demuth.

 
ČRSR
201120092011
Vyhledáváte recenze obchodu nebo hodnocení prodejce před nákupem?
Ano, vždy si před nákupem recenze nebo hodnocení najdu. 43%30%42%
Ano, jen v případě, že obchod nebo prodejce neznám. 48%56%47%
Ne, recenze pro mě nejsou důležité. 9%14%11%
 
Hodnotíte po nákupu prodejce nebo e-shop, ve kterém jste nakoupil/a?
Ano, ale jen v případě, že z nákupu mám negativní zkušenost. 6%8%8%
Ano, ale jen v případě, že z nákupu mám pozitivní zkušenost. 5%7%6%
Ano, ale jen pokud jsem k tomu přímo vyzván. 57%40%44%
Ano, hodnotím pokaždé. 13%18%11%
Ne, hodnocení po nákupu nepíšu vůbec. 19%27%31%
 
Doporučujete přátelům zboží nebo e-shop?
Ano, když něco nakoupím, hned o tom napíšu. 7%8%9%
Spíše ano, pomůže jim to v rozhodování.52%50%55%
Spíše ne, mluvím jen o vysloveně dobrých nebo špatných nákupech. 30%31%26%
Ne, do toho, co nakupuji, nikomu nic není. 11%10%10%
Štítky: 

Podobné články

Heureka vyhlásila vítěze soutěže ShopRoku 2024. Které obchody uspěly?

4. 4. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Soutěž ShopRoku zná své vítěze za rok 2024. Nákupní rádce Heureka.cz letos už pošestnácté ocenil nejlepší české e-shopy napříč několika kategoriemi od zákaznické oblíbenosti až po kvalitu služeb. O výsledcích jako každý rok rozhodovali, jak samotní zákazníci, tak odborná porota. Novinkou letošního ročníku je kategorie Značka roku. Čtěte více

eCommerce Insider: Česká e-commerce loni vzrostla o pět procent. Co ji čeká letos?

13. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK a Heureka)
Česká e-commerce zakončila rok 2024 s celkovým obratem 194 miliard korun, což znamená nárůst o pět procent oproti předešlému roku. Celkové roční skóre vylepšil tradičně nejsilnější poslední kvartál. Nejvýraznějšího růstu se vloni dočkaly kategorie spojené s udržitelností a volnočasovými aktivitami. Čtěte více

Češi utráceli. Tuzemská e-commerce v roce 2024 opět rostla

10. 1. 2025. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Česká e-commerce má za sebou úspěšný rok 2024. V porovnání s tím předchozím vyrostly obraty o pět procent a e-shopy tak mohou být spokojené. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci (APEK) lze očekávat obdobný pozitivní vývoj také letos. Čtěte více

Vánoční nákupy každý rok odkládáme. Dvě třetiny Čechů utratí za dárky stejně jako vloni

4. 12. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Heureka Group)
Až v listopadu, kdy je vánoční sezóna už v plném proudu, nakupuje vánoční dárky nejvíce lidí. Mnohem více než třeba před dvěma lety. Vyplývá z velkého vánočního průzkumu nákupního rádce Heureka.cz. Nakoupit vánoční dárky během listopadu a prosince letos plánuje rovná polovina respondentů, přitom ještě před dvěma lety to byla “jen” třetina. Čtěte více