Vyzbrojte se argumenty, kterými přimějete zákazníka zvolit cloud
Cloud patří v informačních technologiích k hlavním vývojovým trendům posledních let. V podstatě jde o poskytování služeb nebo programů, které nejsou uloženy na pevném disku uživatele, ale na serverech přístupných prostřednictvím internetu. Odtud název cloud, tedy oblak nebo mrak.
V posledních letech lze „do mraků“ přesunout prakticky celou firemní agendu včetně informačního systému. Podle odborníků je to efektivní řešení. Někteří lidé se však stále obávají bezpečnostních rizik spjatých s uložením dat mimo firmu. Ve skutečnosti jsou však profesionální cloudové služby bezpečnější než vlastní server v sídle firmy. Díky profesionálnímu dohledu, špičkové antivirové ochraně a systému zálohování přinášejí cloudové služby bezpečnostní standard, který malá firma obvykle nedokáže vlastními silami zajistit.
„Veškerá uživatelská komunikace se serverem či klientskou zónou je zabezpečená, podobně jako třeba v elektronickém bankovnictví. Firemní data se ukládají do hostingového datového centra, stálou dostupností, nepřetržitým dohledem a každodenním zálohováním,“ upřesnil míru bezpečnosti cloudových služeb Jiří Halousek, ředitel společnosti IReSoft.
Dobrý informační systém s cloudovým řešením dokáže pojmout prakticky celou firemní agendu. Eviduje zakázky včetně postupu práce, ziskovosti a časové náročnosti. Umožňuje vnitrofiremní komunikaci, přidělování úkolů, připomínkování a vykazování práce. Důležitá je samozřejmě také evidence faktur. Řízení firmy pak ulehčují statistické a manažerské výstupy. Záleží na každém uživateli, které funkce a v jakém pořadí si osvojí.
Systém umístěný v mracích je navíc pro oprávněného uživatele dostupný kdykoliv a prakticky odkudkoliv, nejen z pracovního počítače v kanceláři. „Všichni víme, že podnikání se stále více odehrává v pohybu a manažeři i živnostníci potřebují mít přístup k informacím o svých zakázkách i na cestách, třeba z tabletu nebo chytrého telefonu,“ dodal k výhodám kanceláře v oblacích Hochman.
Při výběru vhodného cloudu je zapotřebí si při prvním kroku položit otázku, co od této technologie zákazník očekává. Základní seznam požadavků může například obsahovat zabezpečení, zálohu a sdílení dat, komunikaci v týmu či kompletní správu zakázek i s evidencí faktur. Co vše by měl nový systém v cloudu umět, by se mělo probrat se zaměstnanci, protože právě oni budou systém aktivně v budoucnu využívat. Jakmile již máte seznam požadavků, podívejte sem, co vaši dodavatelé nabízejí a vyzkoušejte jej.