Vybrané e-shopy jeden den zaplatí zákazníkům dopravu
K nákupu vánočních dárků v letošním roce využije e-shopy 96 % uživatelů internetu, kteří v předvánočním období v e-shopech denně utratí okolo 300 miliónů korun. Částečně ulevit českým nakupujícím může premiéra akce „Den dopravy zdarma“. Ta se uskuteční 27. listopadu a mohou se do ní zapojit e-shopy s certifikátem Ověřeno zákazníky.
V e-shopech zapojených do této akce se v tomto období denně uskuteční 16 500 objednávek, při kterých zákazníci na dopravném utratí 1,5 milionu Kč denně. “Den dopravy zdarma je příležitost, jak přesvědčit k okamžitému nákupu ještě nerozhodnuté uživatele, kteří stále přemýšlí nad vánočními dárky, a zároveň i skvělá možnost, jak k nákupu přesvědčit ty zákazníky, kteří by jinak nakupovali v kamenných obchodech a ukázat jim tak výhody online nakupování,” uvedl Kamil Demuth z internetového rádce Heureka.cz. Už při premiérovém ročníku se odhaduje, že počet objednávek vzroste díky dopravě zdarma o desítky procent. V průměru lidé ušetří na jedné objednávce dopravou zdarma přes 100 Kč.
Avšak poštovné někdo uhradit musí. Protože to nebudou zákazníci, přechází tato povinnost na provozovatele e-shopů.
Inspirací pro Den dopravy zdarma je Freeshippingday.com, který vznikl ve Spojených státech a letos bude probíhat už pátý ročník, který se stejně jako v minulých letech setkává s velkým zájmem e-shopů i samotných zákazníků.
Do akce Den dopravy zdarma se mohou zapojit pouze e-shopy, které mají certifikát Ověřeno zákazníky. Seznam obchodů, které jsou do akce zapojeny, naleznou zákazníci na www.dendopravyzdarma.cz.