Vánoční sezona v e-shopech startuje

25. 10. 2021. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoční sezona opět startuje a je jasné, že v roce 2021 se bude od těch předchozích v lecčems lišit. A to nejen v porovnání s těmi „covidovými“. Češi změnili v posledních dvou letech své nákupní zvyklosti, do hry navíc vstupuje inflace a problémy s dodávkami zboží. Je zřejmé, že významnou roli budou opět hrát internetové obchody, jejichž růst nezpomalil ani letos.

Podle výzkumu Asociace pro elektronickou komerci (APEK) mezi spotřebiteli 42,1 % on-line uživatelů nakupuje po koronavirové krizi na v e-shopech více než v minulosti.

Zatímco v uplynulém roce měla na vánoční nákupy velký vliv pandemie COVID-19 a s ní související vládní opatření, letos budou hrát velkou roli její dopady. A to především v dostupnosti zboží a rostoucí inflaci. Očekáváme proto, že zákazníci nakoupí opět více v e-shopech, které dokáží nabídnout výhodné ceny i špičkový servis,“ uvedl výkonný ředitel APEK Jan Vetyška. A jaké obraty česká e-commerce pro vánoční sezonu očekává? „Předpovědi jsou opět poměrně komplikované, ale předpokládáme, že Češi utratí letos za dárky na internetu nejméně 77 miliard korun. Může to být ale ještě víc. Podle posledních výsledků totiž víme, že se e-shopům nadále daří a celkový meziroční růst by mohl nakonec přesáhnout 20 %.

Aktuální situace na trhu je taková, že výrobci musí volit, do kterých svých produktů čipy použijí. Může tak docházet k omezení nabídky variant produktů nebo může dojít k vyřazení či omezení u některých modelů. Dá se tedy předpokládat, že zákazníci budou mít menší možnost volby, a to například u notebooků, televizí či mobilních telefonů. Očekávat lze také zdražování těchto výrobků.

Naopak obavy nepanují v oblasti logistiky. Zboží skladem si bude možné opět objednat až prakticky do Štědrého dne. E-shopy a dopravce jsou nachystané na další nápor. Kromě tradičního doručení na adresu budou mít kupující opět širší možnost využít osobních odběrů, a to jak na výdejních místech, tak i ve stále populárnějších automatizovaných boxech. Největší nápor objednávek očekává APEK tradičně v období okolo Black Friday, tedy na konci listopadu, a dále v prvních dvou prosincových týdnech. Rok 2021 bude v každém případě pro českou e-commerce opět rekordní, a to jak v celkových součtech, tak i ve vánoční sezoně.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více