Vánoce v e-shopech překonaly rekordy

1. 1. 2018. (redaktor: František Doupal, zdroj: Shoptet.cz)
Předvánoční shon se podepsal i na počtu online objednávek. Podobně jako předešlý rok se Češi do nákupů nejvíce „opřeli“ zhruba dva týdny před Vánoci, konkrétně 11. prosince. Kromě vyšší průměrné hodnoty objednávky se podle statistik ceska-ecommerce.cz očekává i rekordní roční obrat okolo 119 miliard korun.

Nakupování přes e-shopy je rok od roku populárnější, a nemusí se to týkat pouze dárků. Přesto se den, kdy internetové obchody zaznamenaly nejvíce objednávek z celého roku, váže k vánočnímu období. 11. prosince 2017 se jich jen na e-shopech, které běží na platformě Shoptet, uskutečnilo 135 000 a i v následujících dvou dnech se čísla příliš nelišila. Podle odhadů se v tento den provedlo okolo 400 až 500 tisíc objednávek, a to napříč celým českým internetem.

Čeští zákazníci si v roce 2017 z e-shopů dopřáli hodnotnější zboží než v předešlém roce. Průměrná hodnota objednávky se vyšplhala na 1 677 korun, o rok dříve šlo o 1 543 korun.

Ekonomice se daří, lidé mají více peněz a tím pádem i větší tendenci utrácet, což se podepisuje i na statistikách. Předvánoční období je co do počtu nákupů výjimečné každoročně, například loni jsme zaznamenali jako rekordní den 12. prosinec, takže se ani letos nejedná o velké překvapení,“ uvedl k nejnovějším údajům Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Podle statistik serveru ceska-ecommerce.cz, který sleduje aktuální data českého elektronického obchodu,se opět očekává i rekordní celkový obrat v oblasti e-commerce. V internetových obchodech by podle těchto údajů měli čeští zákazníci v roce 2017 utratit celkově zhruba 119 miliard korun.

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více