V zahraničním e-shopu už někdy nakoupil každý druhý Čech

7. 7. 2017. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPDgroup)
Podle nejnovějšího celoevropského průzkumu společnosti DPDgroup je nakupování v zahraničních e-shopech stále oblíbenější, zkušenost s ním má již 51 % Čechů. Proč dávají Češi stále častěji přednost zahraničním obchodníkům před tuzemskými?

Hlavními důvody Čechů jsou především lepší nabídky a možnost nakoupit značky a produkty, které nejsou dostupné na lokálním trhu.

Největší zájem je o módu (22 %), zboží pro volný čas (20 %) a elektroniku (17 %). Následuje obuv (10 %), péče o zdraví a krásu (6 %) a knihy (5 %). Nejraději pak nakupujeme z Číny (60 %), Velké Británie (28 %) a Německa (27 %). Čína je na prvním místě také u Chorvatů, Estonců, Lotyšů, Litevců, Maďarů a Španělů.

Nejčastěji nakupují online v zahraničí Lotyši (82 %), Portugalci (81 %) a Švýcaři (79 %). Nejoblíbenější jsou pro Evropany e-shopy v Číně (40 %), USA (34 %) a Velké Británii (33 %). Celých 69 % respondentů navštěvuje evropské e-shopy a 39 % ty v sousedních zemích.

Ve srovnání s ostatními evropskými zeměmi je Česko pod průměrem, má však jeden z nejvyšších potenciálů růstu zahraničních nákupů v budoucnu - obsadilo třetí místo po Polsku a Rumunsku.

„Těší nás, že se Češi už tolik neobávají nakoupit online za hranicemi. Samozřejmě by si stejně jako u lokálních e-shopů měl každý prověřit, zda je ten, ze kterého si chce zboží objednat, známý, jaké má referenční hodnocení, jestli cena není podezřele nízká nebo už v něm například někdo blízký bez problémů nakoupil. Dobré také je podívat se, zda se například na sociálních sítích nemnoží diskuze o nedoručeném nebo nekvalitním zboží - jednoduše pak poznáte, zda nakupujete u důvěryhodného zdroje či nikoliv,” uvedl Miloš Malaník, generální ředitel DPD CZ.

Pokud jsou Češi nespokojeni s nákupem v zahraničním e-shopu, je to zejména proto, že nebyli spokojeni s produkty (48 %), byli nemile překvapeni dodatečnými poplatky po dokončení nákupu (39 %) nebo jim vadil příliš složitý a zdlouhavý proces doručování (28 %). Někteří nakupující pak pochybují o bezpečnosti nákupu (25 %), zákaznický servis shledávají jako nekvalitní (18 %) nebo jim vadí komplikace či nemožnost vrácení zboží (18 %).

Štítky: 

Podobné články

Vánoční on-line nákupy startují, zákazníci plánují objednávat ve velkém již v listopadu

20. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
I letos nás čeká vánoční nákupní horečka. A ta startuje právě v těchto dnech. Významná část dárků se přitom prodá v on-line prostředí. Jak ukázal výzkum Asociace pro elektronickou komerci (APEK), alespoň část dárků nakoupí na internetu 80 % jeho uživatelů. Téměř polovina z nich plánuje objednávat vybrané zboží již ve druhé půlce listopadu. A jaké si Češi letos přichystali vánoční rozpočty? Čtěte více

Výdejní místa DPD budou nově i na pobočkách České pošty

13. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: DPD)
Česká pošta a DPD začaly spolupracovat na vydávání zásilek. Od 11. listopadu si mohou zákazníci DPD, typicky objednávající na e-shopech, nechat svůj balík poslat nově i na pobočky České pošty. Ty tedy budou nově sloužit i jako výdejní místa DPD Pickup. K 11. listopadu bude tato možnost zavedena na 56 poštách, do konce roku by mělo jít již o více než 850 míst. Čtěte více

Vánoční dárky v e-shopech objedná 80 % Čechů, nejčastěji hračky

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: APEK)
Vánoce se nezadržitelně blíží a pro obchodníky nastává nejdůležitější období v roce. Jaké ale budou z hlediska prodejů ty letošní? Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se ve svém panelovém výzkumu obrátila na českou on-line populaci, aby si ověřila, jaké mají spotřebitelé ohledně nákupu dárků plány. Čtěte více

Čechům se vrátila kupní síla, jsou ale mnohem více nedůvěřiví

11. 11. 2024. (redaktor: František Doupal, zdroj: Skip Pay)
Jsme na tom o trochu lépe než na jaře. Vrací se nám chuť utrácet, zesiluje pocit, že se již nemusíme tolik uskromňovat. Roste loajalita, zároveň jsme ale vůči obchodníkům stále nedůvěřivější, kontrolujeme ceny a každou korunu otočíme hned několikrát, než ji utratíme. Řada nákupů se ruší nebo odkládá. Slevy se opět staly běžnou součástí nákupního cyklu. Co dalšího odhalil průzkum Skip Pay? Čtěte více